اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بانه:

زوایای مختلف قیام عاشورا به جوانان معرفی شود

امام جمعه بانه گفت: معرفی و تلاش در راستای شناخت هرچه بیشتر زوایای قیام عاشورا بزرگترین معروف در عصر کنونی است.

زوایای مختلف قیام عاشورا به جوانان معرفی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بانه، ماموستا عبدالرحمان خدایی در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز شهر بانه در جمع نمازگزاران با اشاره به حوادث عظیم ماه محرم، شناخت واقعی از حرکت امام حسین(ع) و معرفی آن به جامعه را مهم‌ترین امر به معروف در عصر امروز دانست.

به گفته وی، امام حسین(ع) در راه دفاع از فریضه امر به معروف و نهی از منکر جان مبارکش را تقدیم کرد و این موضوع اهمیت و جایگاه این فریضتین بزرگ را می‌رساند.

امام جمعه بانه با اشاره به قیام عاشورا و حرکت در مسیر اهداف و آموزه‌های این قیام، عنوان کرد: قیام عاشورا تنها مختص به یک ملت و مذهب خاص نیست بلکه امروز تمام ملت‌های آزاده دنیا با تأسی از پیام‌های عاشورا در برابر استکبارگران می‌ایستند.

ماموستا خدایی با تأکید بر اینکه مکتب امام حسین(ع) تا قیامت پابرجا است، تصریح کرد: با گذشت بیش از یک‌هزار و 400 سال از واقعه عاشورا پیام‌های این قیام در جوامع مختلف تازگی و پویایی خود را از دست نداده است.

به گفته وی، احیای ارزش‌های دین اسلام و زنده نگهداشتن سنت‌های پیامبر مهم‌ترین هدفی بود که امام حسین(ع) برای رسیدن به آن جان خود و 72 تن از یاران و اهل‌بیتش را تقدیم کرد.

امام جمعه بانه در ادامه بر توجه بیش از پیش مسلمانان به اجرای دستورات دین اسلام تاکید کرد و گفت: مسلمانان نباید اجازه دهند که ارزش‌های دینی و اسلامی در جامعه کمرنگ شود.

به گفته وی، دشمنان با اجرای برنامه‌های مختلف و استفاده از امکانات رسانه‌ای به دنبال حذف ارزش‌ها و جایگزین کردن ضد ارزش‌ها در بین جوامع اسلامی به ویژه جوانان هستند.

ماموستا خدایی در پایان متذکر شد: حضور پررنگ در مساجد و برگزاری برنامه‌های دینی و بصیرت‌افزایی و رفع شبهات به ویژه برای جوانان آنان را در برابر هجمه‌های نرم دشمنان بیمه می‌کند.

انتهای پیام/79002/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول