اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خمام:

پیروزی انقلاب اسلامی نشأت گرفته از عاشورا بود

امام جمعه خمام گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نشأت گرفته از عاشورا بود و فریاد یا حسین و کربلای رزمندگان ضامن پیروزی‌ عملیات‌ها شد.

پیروزی انقلاب اسلامی نشأت گرفته از عاشورا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خمام، حجت‌الاسلام علیرضا عاشوری امروز در نماز جمعه این شهر در آستان مقدس امامزاده حسن (ع) خمام با اشاره به بیانات امام خامنه‌ای در 12 آبان جاری که کانون توجه تحلیل‌گران جهانی قرار گرفت، اظهار کرد: مقام معظم رهبری مواضع بر حق نظام اسلامی ایران را در قبال مذاکرات هسته‌ای با گروه 1+5 یعنی اعضای دائم شورای امنیت و آلمان، بیان فرمودند و اوضاع غرب را نیز به‌طور دقیق و موشکافانه مورد بررسی قرار دادند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب به حمایت از تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای فرمودند که «آمریکا غرق در مشکلات اساسی و لاینحل است و وضع ایران به مراتب از وضع آمریکا بهتر است»، اما آمریکایی‌ها تنها آن بخشی از سخنان رهبری را بازتاب دادند که مربوط به حمایت از تیم مذاکره کننده‌ هسته‌ای ایران و پرهیز از تضعیف آنها بود.

خطیب جمعه‌ خمام با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها بیشتر به این مذاکرات نیاز دارند، تصریح کرد: تمام نگرانی‌های آنها از این است که مبادا تیم مذاکره کننده‌ ایرانی در داخل کشور به انزوا برود در حالی‌که تاکنون برخی‌ها گمان می‌کردند ما نیازمند به مذاکرات هستیم.

وی، با بیان اینکه امام خامنه‌ای اشاره‌ای به نامشروع بودن رژیم صهیونیستی داشتند، افزود: اگر چه این رژیم در ظاهر هیچ ربطی به مسئله‌ هسته‌ای ندارد اما همه می‌دانند که مسئله اصلی آمریکا با ایران مسئله‌ هسته‌ای نیست، بلکه حفظ رژیم صهیونیستی است که حافظ قدرت او در منطقه است و ایران با نفوذ فزاینده‌ خود می‌رود که جایگزین قدرت غرب در این منطقه‌ حساس خاورمیانه شود.

عاشوری در ادامه ماه محرم را ذی‌الحجه حسینیان دانست و گفت: عاشورا روز قربان آنها است.

وی با تصریح بر اینکه شرایط اباعبدالله (ع) از شرایط بسیاری انبیا سخت‌تر بود، یادآور شد: انبیا همواره در صف ایمان ایستاده بودند و در مقابلشان کفر مطلق بود و کسی در ماهیت این دو گروه تردیدی نداشت اما تشخیص حق و باطل در بین امام حسین (ع) با طرف مقابل او، برای بسیاری از مردم دشوار بود بنابراین جنگیدن حضرت با گروهی که نمی‌دانند بر باطل‌اند، سخت‌تر بود.

خطیب نماز جمعه‌ خمام، خاطرنشان کرد: معنای عزاداری برای اباعبدالله (ع) این است که ما نیز حاضریم مانند آن حضرت و اصحابش، جان خود را فدای دین خدا کنیم.

وی، با اشاره به اینکه راهپیمایی‌های تاسوعا، عاشورا، اربعین و 28 صفر بودند که انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساندند، خاطرنشان کرد: شعارهای «یاحسین یاحسین و کربلا کربلا»، در خطوط مقدم جبهه‌های جنگ بود که ضامن پیروزی عملیات‌ها شد.

انتهای پیام/2300/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول