اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

فرمایشات مقام معظم رهبری موفقیتی ارزنده در مذاکرات اخیر است

امام جمعه اردبیل گفت: فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری قوت قلبی به تیم مذاکره کننده هسته‌ای ما داد و در موضع اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران تاثیرگذار بود.

فرمایشات مقام معظم رهبری موفقیتی ارزنده در مذاکرات اخیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در هفته گذشته گفت: این سخنان در خصوص مذاکرات هسته‌ای و ارتباط با آمریکا اقدامی فوق‌العاده و بجا برای حفظ عزت و اقتدار در مذاکرات ژنو بود.

عاملی اظهار داشت: با توجه به روحیه استکبار جهانی این فرمایشات آنها را از یک اشتباه مهم یعنی تلقی اینکه ایران از سر استیصال و درماندگی پای مذاکرات حاضر شده خارج کرد و موضع ایران را در مذاکرات اعتلا بخشید.

وی گفت‌: تدبیر مقام معظم رهبری در مجال و فرصت‌ دادن به دولت‌ها یک استراتژی قابل قبول و منحصر به فرد است و برای دولت یازدهم نیز اختیار تام داد تا با تکیه بر عقلانیت ماهیت دشمن و شناخت از رویکرد آنها بتواند در مذاکرات با عزت و شوکت حضور پیدا کند.

وی یادآور شد: وقتی در دور اول مذاکرات و همچنین سفر رئیس جمهور به نیویورک ماهیت دشمن مشخص شد و ملت ایران فهمیدند که آمریکا و برخی از کشورها احساس می‌کنند که ما از اصول و موانع ارزشی خود عقب‌نشینی کردیم رهبر فرزانه انقلاب در سخنرانی هفته گذشته بر عزت این ملت تاکید کرده و به صراحت اعلام کردند که مردم ایران هرگز از خواسته و مطالبه به حق خود عقب‌نشینی نمی‌کند و ذلیلانه در برابر آنها در موضع ضعف و ناتوانی قرار نمی‌گیرد.

عاملی با انتقاد از برخی دولتمردان که آدرس غلط به دشمن داده و آنها را به شبهه انداخته‌اند افزود: آنچه که در سخنان مقام معظم رهبری به کرات مشاهده شده است تاکید معظم‌له بر توانمندی‌های داخلی بجای چشم دوختن به غرب است چرا که ما با داشتن قابلیت‌های منحصر به فرد می‌توانیم دشمن را زمین‌گیر کنیم.

خطیب جمعه اردبیل یادآور شد: ما بیش از 34 سال است که با روحیه بصیرت مقاومت و ولایی بودن در برابر خواسته نامشروع دشمنان ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم آنها قدم از قدم بردارند.

حمایت همه‌جانبه از استاندار اردبیل تکلیف همگان است

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های استاندار سابق اردبیل انتخاب استاندار جدید را به مردم فهیم اردبیل تبریک گفت و اظهار داشت: همکاری و همراهی با استاندار جدید اردبیل وظیفه و تکلیف همگان است و ضرورت دارد همگان تلاش کنیم تا مدیریت جدید استان بتواند با تدبیر و برنامه‌ریزی درست کارها را به پیش ببرد.

وی از نمایندگان مردم استان در مجلس، احزاب، گروه‌ها، جناح‌های سیاسی و مدیران توانمند خواست تا با تعامل و همراهی با استاندار جدید بکوشند تا تحولی عظیم در این استان رخ بدهد.

بدخواهان حجاب سرنوشتی شومی داشتند

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از سفر آیت‌الله نوری همدانی به استان اردبیل و دیدار و ملاقات با اقشار مختلف جامعه و ایجاد فضای علمی و تربیتی شایسته در سطح استان گفت: ما امروز مدیون تلاش مرجعیت مخلص و صاحب نفس هستیم و آیت‌الله نوری همدانی به رقم کهولت سن همچنان با سفر تبلیغی و ارشادی خود به مناطق مختلف سعی می‌کنند رسالت عظیم روحانیت و مرجعیت را به انجام برسانند.

عاملی سفر این مرجع عالیقدر به خلخال را به خاطر خاطرات دوران تبعید و قدردانی از مردم همراه این منطقه یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه در 19 دی ماه جرقه انقلاب اسلامی در قم و از منزل آیت‌الله نوری همدانی زده شد نقش این مرجع عالیقدر شاخص بوده، به طوری که معظم‌له توسط رژیم سفاک شاهنشاهی به خلخال تبعید شد و اهالی خلخال میزبان شایسته‌ای برای این شخصیت وارسته در دوران پرتلاطم مبارزه با رژیم شاهنشاهی بودند.

عاملی در ادامه خطبه‌های نماز به موضوع حجاب و برخی ممنوعیت‌ها در کشورهای همسایه در این باب اشاره کرد و افزود: در حالی که دولتمردان ترکیه از راه شکست خورده برخورد با حجاب و عفاف برگشته و هفته گذشته تفکر غلط آتاتورک را در قبرستان خرافات دفع کردند سران برخی از کشورها همچنان با حجاب و عفاف و عزاداری حسینی سر ستیز دارند که قطعا عاقبت آنها بدیوم و نافرجام خواهد بود.

عطش مردم به آداب شکلی عزاداری باید فروکش کند

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به عزاداری ماه محرم و آفت‌های آن اشاره کرد و افزود: یکی از این آفت‌ها سنخیت نداشتن برخی از تفکرات و اعمال ما با عشق به امام حسین (ع) و غیرت به شهامت و شجاعت آن حضرت است چرا که امام حسین (ع) مسلمان بی‌عفت، کاهل به نماز، بی‌اعتنا به فقرا و همچنین گناهکار و معصیت‌کار نمی‌پذیرد.

عاملی با اشاره به عطش جامعه به آداب شکلی به جای محتوای غنی عاشورایی افزود: اینکه برخی‌ها علاقه دارند آداب شکلی نظیر نعش‌گردانی، اسب‌دوانی، طوغ‌‌گردانی و .. در عزاداری‌های سیدالشهدا به جای محتوای غنی و پیام عاشورایی ترویج کنند جای تاسف و گله دارد.

وی مدرسه امام حسین (ع) و پیام‌های عاشورا را آموزنده و غنی توصیف کرد و افزود: با اخلاص در عمل باید به احیای امر به معروف و نهی از منکر و کرامت و عزت شیعیان بیفزاییم و به جای پرداختن به کارهای بی‌محتوا شعرا و مداحان ما تلاش کنند تا شیعه آگاه و با بصیرت کربلا تربیت کنند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در پایان خطبه‌ها یادآور شد: نباید جای مستحب و واجب و یا گناه و ثواب نامناسب دیده شده و یا گرفته شود و بهتر است به جای پرداختن به مستحبات عمل به واجبات را اولاتر بدانیم.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول