اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد

برپایی نمایشگاه «پند سرخ تاریخ» در 2 هزار بقعه امامزاده کشور

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از ثبت بیش از 28 هزار موقوفه با نیت عزاداری، تعزیه‎خوانی، مرثیه‎سرایی، روضه‎خوانی و اطعام‌دهی در سطح کشور خبر داد.

برپایی نمایشگاه «پند سرخ تاریخ» در 2 هزار بقعه امامزاده کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی عصر امروز در حاشیه همایش شیرخوارگان حسینی که در امامزاده عبدالله (ع) شهرستان گرگان برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: یکی از برنامه‎های سازمان اوقاف و امور خیریه در دهه اول محرم برگزاری بصیرت عاشورایی در جوار آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه است.

وی هدف از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی را در تبیین قیام امام حسین (ع) برشمرد و تصریح کرد: تبلیغ و ترویج درس‎ها و عبرت‎های عاشورایی، ارتقاء سطح معارفی و معرفتی مردم در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان خیراندیش از دیگر اهداف سوگواره بصیرت عاشورایی است.

برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در 2 هزار و 980 امامزاده کشور

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از اعزام بیش از 2 هزار مبلغ از حوزه علمیه قم به سراسر کشور خبر داد و افزود: علاوه بر استفاده از روحانیون بومی، بیش از 2 هزار و 500 روحانی از استان‎ها و شهرستان‎ها به تبیین قیام سیدالشهدا (ع) می‎پردازند.

شرفخانی با بیان اینکه سوگواره بصیرت عاشورایی در 2 هزار و 980 امامزاده و بقعه متبرکه کشور در حال برگزاری است، خاطرنشان کرد: در این برنامه‎ها قرائت قرآن، ارائه سخنرانی، مدیحه‎سرایی، عزاداری و اطعام‎دهی به عزاداران انجام می‎گیرد.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه با برنامه‎ریزی دقیق و با بهره‎مندی از اجرای نیات واقفان نسبت به برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی مبادرت کرده است.

راه امام حسین (ع) در مسیر حق و حقیقت بوده است

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه از برگزاری نمایشگاه «پند سرخ تاریخ» در 2 هزار امامزاده سراسر کشور خبر داد و اظهار داشت: «پند سرخ تاریخ» برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری با محوریت حادثه عاشورا است که به تبیین وقایع عاشورا می‎پردازد.

شرفخانی ادامه داد: همچنین یک‎هزار و 200 خیمه معرفت با هدف گفتمان دینی، پرسش و پاسخ، مشاوره بخش کودک و نوجوان و ارائه محصولات فرهنگی در حال برگزاری است.

وی برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی را حامل دو پیام مهم بین‎المللی خواند و افزود: در تمام ادیان همه به حقانیت حضرت اباعبدالله‎الحسین (ع) رسیده‎اند، چندین اندیشمند در ادیان مختلف از مسیحیان و یهودیان زمانی که کربلا را صرفاً با نگاه تاریخی مطالعه کردند نگاه‎شان به دنبال حق و باطل نبود اما وقتی به حضرت ‎علی‎اصغر (ع) رسیدند اقرار کردند که راه امام حسین (ع) در مسیر حق و حقیقت بوده است.

حقانیت شیعه در عرصه جهانی متجلی شده است

معاون فرهنگی، اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حقانیت شیعه در عرصه جهانی متجلی شده است، خاطرنشان کرد: بسیاری از افراد از قضیه علی‎اصغر شش ماهه امام حسین (ع) شیعه شدند، مظلومیت سیدالشهدا (ع) در جهان با پیام‌رسانی شش ماهه اباعبدالله حرکت جدیدی را در رگ‎های شیعه گسترش داده است.

شرفخانی افزود: مادران شیرخوارگان حسینی با حضور در این همایش به جهانیان اعلام می‎کنند فرزندان خود را نذر امام زمان (عج) کردند و یار و یاور حضرت قرار داده‎اند، امروز شکوه پایبندی به دین، ولایت، امامت در همایش شیرخوارگان حسینی به رخ جهانیان کشیده شد.

وی با بیان اینکه این حرکت‎های فرهنگی باید درس زندگی به مردم بیاموزد، ابراز داشت: والدین باید فرزندان خود را تربیت دینی و اسلامی و برمبنای سبک اسلامی پرورش دهند و اگر می‎خواهند نوزادان آنها در مسیر امام حسین (ع) باشند سبک زندگی حسینی را چراغ راه خود قرار دهند.

انتهای پیام/83001/ل40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول