اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور گروهی از اندیشمندان صورت گرفت

رونمایی از 18 اثر اهدایی جدید به موزه موقوفه امام‌زاده جعفر یزد

آئین رونمایی از 18 اثر اهدایی جدید به موزه موقوفه آستانه امام‌زاده جعفر(ع) یزد با حضور گروهی از اندیشمندان و علاقه‌مندان به اشیای قدیمی برگزار شد.

رونمایی از 18 اثر اهدایی جدید به موزه موقوفه امام‌زاده جعفر یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، در این آیین 18 اثر از جمله کتاب ارزشمند با عنوان «از غدیر تا الغدیر» اثر جدید میرزامحمد کاظمینی واقف این موزه موقوفه رونمایی شد.

همچنین 17 اثر دیگر شامل انواع سکه در طول ادوار مختلف تاریخی با قدمتی بیش از سه هزار سال که برای اهدا به موزه در نظر گرفته شده بود، رونمایی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در این آیین، آثار ارائه شده به موزه موقوفه را گنجینه‌های ارزشمند و منحصر به فردی دانست که از لحاظ معنوی دارای ارزش بسیار بالایی هستند.

غلامرضا عادل ادامه داد: ارزشمندترین اثری که از بین این 18 اثر به موزه موقوفه اهدا شده، کتاب از غدیر تا الغدیر است.

وی بیان داشت: بزرگان شیعه عمر با برکت خود را برای امیرالمومنین و شناخت آن حضرت گذاشته‌اند، به ویژه که علامه امینی عمر خود را برای نوشتن کتابی ارزشمند و گران‌بها صرف کرده و عمده منابع ان نیز از بیانات و گفته‌های بزرگان اهل سنت در مورد اثبات حقانیت امیرالمومنین است.

این مقام مسئول با اشاره به روایاتی از امیرالمومنین علی(ع) به تشریح خواسته‌های آن حضرت از شیعیان پرداخت و ادامه داد: حضرت علی(ع) از شیعیان خود خواسته‌اند تا در راه ولایت اهل بذل باشند و بذل چیزی است که از هدیه و هبه بالاتر است و ممکن است با جان، مال و یا آبروی انسان صورت گیرد.

وی عنوان کرد: از دیگر خواسته‌های آن حضرت دوری شیعیان از ظلم در هنگام خشم است با این تفسیر که شیعیان به هنگامی که غضبناک هستند، تصمیمی نگیرند و اقدامی نکنند که از روی هوای نفس باشد.

مدیرکل اوقاف یزد، مصافحه و دوستی را از دیگر ویژگی‌های شیعیان برشمرد که حضرت علی(ع) خواسته‌اند مومنان و شیعیان رعایت کنند تا به این طریق نیز وحدت استحکام بیشتری داشته باشد و حفظ شود.

وی با بیان اینکه شیعیان باید در راه احیای امر اهل بیت که همان ولایت است نیز نسبت به یکدیگر حب و دوستی داشته باشند و پس از هر سفر زیارتی به دیدار یکدیگر بروند.

عادل با بیان اینکه هیچ یک از انسان‌ها نمی توانند مانند آن حضرت باشند گفت: همواره بر هر مسلمانی واجب است تا با پیروی از اهل بیت در مسیر ان حضرت گام بردارد و راه ایشان را ادامه دهد.

به گزارش فارس، در این آیین دو عدد پول نخستین با قدمت سه هزار سال، یک عدد پول نخستین همراه با حلقه نگهدارنده با قدمت دو هزار و 800 سال، 250 سکه ایرانی مربوط به ناحیه خوزستان از دوره حکومت اشکانیان با قدمت دو هزار سال، سکه عالم اول ضرب شاه جهان آباد سنه اول حد حکومت به تاریخ یک هزار و 119 هجری، سکه ابوالفتح جهاندار ضرب شاه جهان‌آباد و ضرب دارالسرورکجرات به تاریخ یک هزار و 124 هجری، سکه فرخ سیر ضرب شاه جهان‌آباد سنه هفت حکومت به تاریخ یک هزار و 131 هجری، سکه فرخ سیر ضرب لکنهو سنه سه حکومت به تاریخ یک هزار و 127 هجری و هشت سکه محمدناصر روشن اختر ضرب شاه جهان‌آباد از سنه سه تا 31 حکومت از تاریخ یک هزار و 134 هجری تا یک هزار و 162 هجری رونمایی و به موزه موقوفه امام‌زاده جعفر (ع) یزد اهدا شد.

انتهای پیام/90004/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول