اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حقوقی اداره‌کل اوقاف مازندران خبر داد

ثبت 4230 موقوفه مازندران در سامانه جامع اوقاف کشور

معاون حقوقی و امور مجلس اداره کل اوقاف استان مازندران از ثبت اطلاعات 4 هزار و 230 موقوفات مازندران در سامانه جامعه اوقاف کشور خبر داد.

ثبت 4230 موقوفه مازندران در سامانه جامع اوقاف کشور

مجتبی باقرزاده امروز در گفت‌و با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، با بیان اینکه وقف یک عمل حقوقی است، افزود: دفاع از موقوفات استان بر عهده معاونت حقوقی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران است.

معاون حقوقی و امور مجلس اداره کل اوقاف استان با اشاره به اینکه حفظ اسناد موقوفات از ارزش بالایی برخوردار است، تصریح کرد: همه ساله موقوفات و اسناد مربوط به امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران در سامانه ثبت اطلاع اوقاف کشور ثبت می‌شود.

باقرزاده از ثبت اطلاعات 4هزار و 230 موقوفات مازندران در سامانه جامعه اوقاف کشور خبر داد و گفت: این اقدامات در شش ماه نخست سال‌جاری در زمینه ثبت اطلاع وقفی و بروز رسانی اطلاعات موقوفات در سامانه جامع اوقاف کشور صورت گرفت.

وی با بیان اینکه موقوفات و امامزادگان استان باید دارای سند مالکیت باشند، افزود: در شش ماه سال جاری 60 مورد از موقوفات مازندران را دارای سند مالکیت و شناسنامه‌دار شد.

باقرزاده تصریح کرد: تا پایان سال‌جاری تمامی موقوفات استان مازندران ثبت و شناسنامه‌دار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مختصات جغرافیایی امامزادگان و بقاع متبرکه استان مازندران باید در سایت جهانی ثبت شوند، افزود: در سال جاری نقشه‌های 982 امامزاده و موقوفات استان مازندران تهیه و تقاضای ثبت آن در سیستم جهانی به سازمان اوقاف کشور فرستاده شد.

باقرزاده هدف از تنظیم نقشه‌های جغرافیایی بقاع متبرکه و موقوفات مازندران را متصل شدن به سیستم جهانی و مشاهده موقعیت جغرافیایی آن‌ها دانست.

معاون حقوقی و امور مجلس اداره کل اوقاف استان مازندران از وجود 537 پرونده دعاوی در مازندران خبر داد و گفت: تا کنون 67 مورد از پرونده‌های دعاوی از طریق مراجع قضایی تعیین و تکلیف شد.

باقرزاده بیان کرد: دعاوی بین موقوفات مازندران و اشخاص دیگر وجود دارد که با اجرای 17 مورد از حکم قضایی رای به نفع موقوفات به پایان رسید.

انتهای پیام/86003/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول