اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایرانشهر:

عاشورا فرهنگ‌های باطلی را که رشد و نمو پیدا کرده‌اند، می‌زداید

امام جمعه ایرانشهر گفت: عاشورا می‌آید تا افکار و فرهنگ‌های باطلی که رشد و نمو کرده و در جامعه رسوخ کرده‌اند، زدوده شوند.

عاشورا فرهنگ‌های باطلی را که رشد و نمو پیدا کرده‌اند، می‌زداید

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، حجت‌الاسلام حسین طاووسی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در ایرانشهر، اظهار داشت: با جهانی شدن ارتباطات و تسهیل تبادل اطلاعات هر مکتب و اندیشه‌ای سعی بر ترویج فرهنگ خاص خود در سراسر جهان دارد و همین امر هجمه وسیعی از مکاتب کهن و انحرافی را به جهان اسلام فراهم ساخته است و در این راه تجهیزات و تکنیک‌های پیشرفته و روز آمدی به کار می‌رود که هر روز بر قدرت و سرعت و گستره تحت پوشش شان افزوده می‌شود.

امام جمعه ایرانشهر بیان کرد: بدیهی است در این شرایط با نقل یک یا دو روایت و داستان نمی‌توان هدایت را در جوان و نوجوان شاهد بود و باید به باور و دانش برسیم که در امر تربیت اسلامی رویکرد را به جانب ارتقای تجهیزات پیشرفته سوق دهیم و البته لازمه این کار همتی مضافی و زیرساخت و سرمایه گذاری وسیع و هدفمند خواهد بود.

وی با اشاره به حادثه ترور دادستان زابل و راننده ایشان اشاره کرد و افزود: این خبر قلب همگان را متاثر کرد و قطعا تذکری به مسئولان است که هوشیار باشند که دشمن درصدد ضربه زدن و افزودن به شرارت‌های خود بود و باید مدیران را که سرمایه های  نظام هستند را حفاظت کرد زیرا اینها یک فرد عادی نبوده و نماد نظام هستند.

طاووسی در ادامه ضمن تسلیت به مناسبت رحلت مرحوم عسکراولادی یار دیرین امام (ره)، اظهار داشت: باید در مقابل بارندگی‌های احتمالی ستاد بحران آمادگی کامل را داشته و پس از بروز حادثه و بحران، آغاز به کار نکند.

خطیب نماز جمعه ایرانشهر گفت: مردم در روز 13 آبان بر خلاف مذاکرات ناملایمت‌‌ها و گرانی‌ها و نامحرم دانسته شدن جهت اطلاع از مفاد مذاکرات، چه با شکوه در راهپیمایی و تجمعات این روز شرکت کردند تا نشان دهند حساب نظام را از امورات روز مره و مشکلات جدا می‌دانند.

وی ادامه داد:  نخست وزیر انگلیس از مردم ایران عذرخواهی کرد،  صد سال ظلم و خیانت و چپاول و عذرخواهی زبانی جای تامل دارد.

طاووسی با اشاره چاپ مطلب روزنامه بهار بیان کرد: در کشوری شیعی، نظام و رهبر و مردمش شیعی، فردی از رسانه‌ای دارای مجوز قلم به دست گرفته و به مقدسات شیعه بنای توهین را می‌گذرد.

وی افزود: به مقامات اطلاعات و ارشاد و سایر مسئولان تذکر می‌دهم که خود و مسئولیت خود را دریابند، چرا چنین افرادی می‌توانند احساس امنیت کرده و افکار پلیدشان را پیاده سازند.

امام جمعه ایرانشهر اذعان داشت: چگونه است که هر گاهی به نحوی و طریقی فردی پیدا می‌شود که جسارت مرتکب شده و افکار عمومی و قلوب مومنان را جریحه‌دار سازد.

وی با اشاره به ماه محرم بیان داشت: عاشورا می‌آید تا افکار و فرهنگ‌های باطلی که رشد و نمو کرده و در جامعه رسوخ کرده‌اند زدوده شوند.

طاووسی خاطرنشان کرد: امروز هم عاشورا است، دشمن همان دشمن است، تنها رنگ و نام عوض کرده است، شمرها و عمرسعدها  با نام و نشانی دیگر آمده و به حیات کثیف خود ادامه دهند.

انتهای پیام/75004/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول