اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد فردیس:

سوگواری سالار شهیدان باید منجر به افزایش بصیرت مردم شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس گفت: مراسم و آئین‌های سوگواری و عزاداری سید و سالار شهیدان باید به صورتی باشد که منجر به افزایش بصیرت همه ما شود.

سوگواری سالار شهیدان باید منجر به افزایش بصیرت مردم شود

حجت‌الاسلام والمسلمین شمس‌الله فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: برگزاری مراسم عزاداری برای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) در طول تاریخ همواره به عنوان عامل مهمی برای اعلام نفرت و انزجار شیعیان از ظالمان و یزیدیان بوده است.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) تاکید فرمودند که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگاه داشته و اساسا امام حسین (ع) نیز تاکید می‌فرمایند که برای حفظ دین قیام کردند.

این مسئول افزود: بنابراین مراسم عزاداری برای امام بزرگواری که از لذایذ پوچ دنیوی گذشت تا دین اسلام را حفظ کند، باید دارای هدف باشد.

فلاح تاکید کرد: این هدف والا و مهم به طور قطع افزایش آگاهی و بصیرت مردم به ویژه نسل جوان است تا از انحرافات و تهاجم فرهنگی دشمنان و بدخواهان اسلام مصون بمانند.

فلاح در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه برای تحقق این مهم اداره ارشاد شهرستان فردیس چه برنامه‌ای برای محرم امسال تدارک دیده است؟ گفت: صرف برگزاری مراسم سوگواری سنتی از جمله سینه‌زنی، زنجیرزنی و حرکت دسته‌های عزاداری ضروری است و بر اساس نظر بزرگان دینی و علمای اسلام باید حفظ شود.

*دعوت از 90 عالم دینی در فردیس

وی ادامه داد: در کنار این مراسم باید برنامه‌های ویژه فرهنگی، دینی و مذهبی نیز برگزار شود که در این حوزه اداره ارشاد فردیس طرح دعوت از مبلغان مذهبی و علمای دینی و برگزاری مراسم سخنرانی را در تکایا و هیئت‌ها و حسینیه‌ها اجرا کرده است.

فلاح افزود: در این راستا از 90 مبلغ مذهبی و عالم دینی دعوت شده تا با حضور در هیئت‌ها و حسینه‌ها و مساجد پیش از آغاز مراسم عزاداری برنامه‌های قرآنی و سخنرانی دینی داشته باشند.

وی با اشاره به سپری شدن شب‌های نخست محرم گفت: در حال حاضر در تمام حسینیه‌ها و مساجد فردیس علمای دینی حضور داشته و اقدام به سخنرانی مذهبی و ارشاد نسل جوان می‌کنند.

*حضور 20 مبلغه مذهبی در مساجد فردیس

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فردیس افزود: در میان مبلغان مذهبی دعوت شده، بانوان نیز حضور دارند و از 20 مبلغه مذهبی برای حضور در مراسم‌های ویژه بانوان دعوت شده است.

انتهای پیام/2302/ی30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول