اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل:

عطاری‌ها و فروشندگان لوازم بهداشتی نباید متادون بفروشند

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: عطاری‌ها و فروشگاه‌های عرضه‌کننده لوازم بهداشتی و آرایشی نباید متادون و دیگر داروهای غیرمجاز را عرضه کنند.

عطاری‌ها و فروشندگان لوازم بهداشتی نباید متادون بفروشند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شکرالله فخیمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل اظهار داشت: برخی عطاری‌ها و فروشگاه‌های عرضه لوازم بهداشتی و آرایشی به صورت غیرمجاز و قاچاق اقدام به تجویز شربت متادون و قرص ترامادول می‌کنند که این کارها غیرمجاز است.

وی با اشاره به اقدام غیر‌مجاز برخی از باشگاه‌های بدن‌سازی در ارائه قرص‌های نیروزا و اعتیاد‌آور عنوان کرد: بر اساس تصمیم دادستانی قرار است جلوی این اقدامات و مداخلات پزشکی و دارویی نامناسب در باشگاه‌های بدنسازی عطاری‌ها و فروشگاه‌های لوازم بهداشتی و آرایشی گرفته شود و با پلمپ این اماکن و برخورد تعزیرات با آنها بتوانیم از اقدامات غیر‌مجاز آنها در حوزه مداخلات پزشکی و دارویی جلوگیری کنیم.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل رسالت سنگین رسانه‌ها را در این باب یادآور شد و افزود: باید با آگاه‌سازی و هشدارهای لازم سعی کنیم تا از گرایش مردم به مواد مخدر و حتی تحصیلکرده‌ها و افراد آگاه جامعه جلوگیری کنیم.

فخیمی با انتقاد از ترویج برخی باورهای غلط در خصوص مصرف مواد مخدر برای صاحبان مشاغل سخت و زیان‌آور ادامه داد: تصور غلط در جامعه اینگونه است که صاحبان بعضی مشاغل مانند بنایی، گچ‌کاری، لوله‌کشی و ... که در هوای سرد کار می‌کنند و از درد مفصل، کمر و دست و پا رنج می‌برند باید مواد مخدر یا قرص‌های اعتیاد‌آور مصرف کنند که این باور غلط بایستی با تبلیغ درست و اطلاع‌رسانی شفاف از بین برود.

این مسئول با گرامیداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر خاطرنشان کرد: بر اساس اصل هشت قانون اساسی دعوت به خیر امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است که در این اصل قانون نیز به آن تاکید شده است به طوری که الگوی حرکتی امام حسین (ع) هدایت و راهنمایی بشر به سوی فلاح است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با یادآوری اینکه امام حسین (ع) با هدف اصلاح امت رسول‌الله و احیای امر به معروف و نهی از منکر به طرف دشت کربلا حرکت کرد تا جامعه را از انحراف باز دارد، گفت: ما نیز امروز می‌توانیم با توسل به این ابزار و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر بستر و زمینه تقویتی در این باب را فراهم کنیم.

فخیمی ابراز داشت: برابر اصل هشت قانون اساسی مردم با دو ابزار می‌توانند حکومت و کارگزاران را مشاهده کنند که ابزار اول حرکت غیر‌مستقیم توسط نمایندگان مردم در مجلس است و دومین ابزار رسانه‌ها و مطبوعات هستند که به عنوان رکن چهارم دموکراسی می‌توانند بر کار دولتمردان نظارت کرده و در حقیقت خواسته و مطالبه مردم به عنوان چشم و گوش جامعه را به صورت مستقیم به اطلاع کارگزاران برسانیم.

وی خاطرنشان کرد‌: بر اساس همین اصل قانونی مطبوعات و رسانه‌ها از جایگاه رفیعی برخوردار هستند و صاحب قدرتی فکری، اجتماعی و فرهنگی بی‌نظیر هستند که می‌توان از این ظرفیت در اصلاح امور و حرکت بنیادین امر به معروف و نهی از منکر استفاده کرد.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل از مواد مخدر به عنوان بزرگترین منکر جامعه یاد کرد و اذعان داشت: مواد مخدر آسیب‌های فردی و اجتماعی متعددی را به همراه دارد.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول