اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف کشور خبر داد

برپایی 1200 خیمه معرفت در کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به اینکه یک هزار و 200 خیمه معرفت در سطح کشور برپا است، از اجرایی شدن طرح سوگواره عاشورایی در 2 هزار و 980 امامزاده و بقاع متبرکه کشور خبر داد.

برپایی 1200 خیمه معرفت در کشور

حجت‌الاسلام احمد شرفخانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در آمل، اظهار داشت: سوگواره بصیرت عاشورایی با هدف تبیین اهداف گسترده قیام امام حسین(ع) و بیان درس‌ها و عبرت‌های عاشورا در سطح بقاع متبرکه و امامزادگان کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 2 هزار و 980 امامزاده و بقاع متبرکه در سطح کشور میزبان طرح سوگواره بصیرت عاشورایی هستند، ادامه داد: البته بخشی از موقوفات مرتبط با عزاداری امام حسین(ع)، تعزیه‌داری و برگزاری مراسم سوگواری سید‌الشهدا(ع) بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تأکید بر اینکه برای این طرح اعزام روحانی انجام شد، بیان داشت: دو  هزار روحانی از حوزه علمیه قم به این سوگواره‌ها اعزام شده و دو هزار و 500 روحانی بومی استان‌ها نیز بکارگیری شدند.

شرفخانی با اشاره به اینکه یک هزار و 200 خیمه معرفت نیز در بقاع متبرکه استان فعالیت دارند، اذعان داشت: این خیمه‌ها در بخش کودک، نوجوان و عرضه محصولات فرهنگی برپا شده‌اند که در آن روحانیان برای پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره و گفتمان‌های دینی حضور دارند.

وی با اعلام اینکه در این رابطه در برخی از امامزادگان تبلیغ چند رسانه‌ای را نیز فعال کردیم، اذعان داشت: با توجه به اینکه 28 هزار موقوفه در سطح کشور به عزاداری امام حسین(ع)، روضه‌خوانی، تعزیه‌داری و اطعام‌دهی اختصاص دارد هدفگذاری‌های خوبی انجام شده تا با بهره‌وری بیشتر بهره‌مندی عمومی ایجاد شود، همگان برکات وقف را ببینند و اطعام‌دهی با صرف‌جویی‌های لازم همراه باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان گفت: بخش عمده موقوفات محافل عزاداری سید‌الشهدا(ع) که مقید به مکان خاصی نبودند نیز در امامزادگان و مناطق محروم در حال اجرا است.

انتهای پیام/86012/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول