اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حکایت یک درد کهنه در مرکز هرمزگان

باز باران می‌خورد بر بام بندر، می‌رود آرامش از شهر+تصاویر

مدیریت نامناسب در بندرعباس سبب شده تاسیسات برق، تلفن و معابر این شهر با کمترین بارش‌ها دستخوش چالش‌هایی شود که این امر علاوه بر رقم زدن مشکلات عدیده‌ برای شهروندان، هزینه‌های قابل توجهی را نیز به دستگاه‌های مربوطه تحمیل می‌کند.

باز باران می‌خورد بر بام بندر، می‌رود آرامش از شهر+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، این شهر به لحاظ اقلیم خاص خود در شمار شهرهای کم‌باران کشور است که در طول سال شاهد کمترین بارش نزولات آسمانی در مقایسه با بسیاری از کلان‌شهرهای ایران است.

در این شهر ساحلی که آرزوی مردم آن بارش چند قطره باران در طول سال است بارش یک تا دو دقیقه باران چنان مشکلاتی را بر مردم شهر تحمیل می‌کند که از آرزوی طلب باران پشیمان می‌شوند.

صبح امروز با تغییرات جوی، کمتر از چند دقیقه شهر بندرعباس شاهد بارش باران بود.

درست از موعد ریزش چند قطره مختصر باران، طبق معمول پیامد‌های آن متوجه مردم شد و قطع گسترده برق در محلات مختلف شهر را در پی داشت که بدون تردید می‌توان گفت در برابر همین باران مختصر نیز تاسیسات برق شهری تاب نیاورده و با انفجار برخی ترانسفورماتورها شهر در خاموشی گسترده فرو رفت.

اگر نگاهی به میانگین بارش سالانه شهرهای کشور و مقایسه آن با میزان بارش در بندرعباس بیندازیم، باید نتیجه گرفت چنان‌چه زیرساخت‌های شهری و تاسیسات فنی آنها مانند بندرعباس باشد بدون تردید در طول سال باید بسیاری از شهرهای کشور در خاموشی مطلق به سر برند چراکه شدت بارندگی‌ها، ریزش برف و سایر حوادث غیرمترقبه حتی چند صد برابر این شهر ساحلی است.

به جز تاسیسات فرسوده برق و مخابرات و بی‌توجهی مسئولان به نوسازی و بهینه‌سازی آن، جاری شدن آب در معابر و آبگرفتگی خیابان‌ها حدیث تلخ دیگری است که با کمترین باران بر مردم شهر تحمیل می‌شود و شاهد تشکیل دریاچه، انبوه گل و لای و طغیان فاضلاب در خیابان‌ها هستیم.

معلوم نیست تا کی می‌خواهد چنین وضعی برقرار باشد که با کمترین بارش بارانی این چنین زندگی روزمره مردم دستخوش چالش جدی شود.

در این میان در واقع مدیریت کارآمد است که خود را باید نشان دهد و علاوه بر ایجاد بستر امن و پایدار برای خدمت‌رسانی، زمینه آرامش مردم را نیز فراهم آورد.

انتهای پیام/88007/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول