اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

زنان فعال عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی جنوب تهران:

شیطان همیشه هست

زنان نخبه، فرهیخته و فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی به‌مناسبت یوم‌الله 13 آبان با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: مرگ بر آمریکا بیدار باش دائمی است تا فراموش نکنیم؛ شیطان همیشه هست.

شیطان همیشه هست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، زنان فعال سیاسی و اجتماعی طی بیانیه‌ای شعار «مرگ بر آمریکا» را برآمده از 35 سال تجربه سیاسی ملت ایران دانستند و تأکید کردند: این شعار در واقع، یک بیدارباش دائمی برای ماست تا فراموش نکنیم که «شیطان» همیشه هست و هربار خودش را در قبا و لوای جدیدی نشان می‌دهد.

زنان نخبه، فرهیخته و فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی همچنین بر لزوم شرکت گسترده آحاد ملت ایران در راهپیمایی 13 آیان روز مبارزه با استکبار جهانی تأکید کردند.

در این بیانیه آمده است: 13 آبان یکی از آن بهانه‌های مهم تقویمی در تاریخ سرزمین ایران است که رجوع گاه و بیگاه به آن به مثابه بازخوانی درسی مهم و حیاتی است و اگر گَرد فراموشی بگیرد، زبان سیاسی و اجتماعی این ملت الکن خواهد بود چراکه این واقعه در حُکم الفبای تاریخ انقلاب و شاکله حرکت‌های بعدی بوده و دوام و قوام یافتن باورهای انقلابی این ملت را سبب شده است.

زنان نخبه، فرهیخته و فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی جنوب تهران عنوان کردند: حافظه تاریخی ملت ایران به رغم همه تلاش ها و توجیه‌های گاه و بیگاهی که توسط رسانه‌ها صورت می‌گیرد، از آنچه رخ داده تصویری روشن و شفاف دارد. سرخی خون‌هایی که در مسیر تحقق یک هدف متعالی به دست رژیم پهلوی و حامیان استکباری آن ریخته شده، از خاطر این ملت نخواهد رفت و رنگِ بی‌رنگی نخواهد گرفت.

در این بیانیه تاکید شد: حالا و در این برهه سیاسی خطیر که به فرموده رهبر معظم انقلاب «دوران بیداری و هویت یابی مسلمانان» است و در شرایطی که غرب و به ویژه آمریکا سیاست‌های یک بام و دوهوایشان را در قبال ایران و حقوق حقه این مردم تشدید کرده‌اند، عده‌ای از تریبون‌های مختلف بهره گرفته تا ملتی را که بارها قربانی دسیسه‌های مستکبران شده، از شعار «مرگ بر آمریکا» دور کنند.

زنان نخبه، فرهیخته و فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی بیان داشتند: «مرگ بر آمریکا»، شعاری برآمده از تجربه‌های بسیار مردم ایران، در طول سال‌های متمادی است که با تمام وجود، خوی استکباری آمریکا را تجربه کرده‌اند.

زنان نخبه، فرهیخته و فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی جنوب تهران تاکید کردند: این شعار در واقع، یک بیدارباش دائمی برای ماست تا فراموش نکنیم که «شیطان» همیشه هست و هربار خودش را در قبا و لوای جدیدی نشان می‌دهد. نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید داشته و در این باره فرموده‌اند «ما همه مشکلات را به گردن آمریکا نمی‌اندازیم. مشکلات ما از خودمان است؛ منتها دشمن از این مشکلات می‌خواهد حداکثر استفاده را کند؛ پدر کشور و ملت را در بیاورد. ما نمی‌گوییم اگر تورم هست، تقصیر آمریکاست؛ نه، اگر تورم هست، اگر کاهش قدرت خرید هست، اگر کمبود اشتغال هست، چه کسی گفته تقصیر آمریکاست؟ ما گردن آمریکا نمی‌اندازیم؛ این تقصیر خود ماست؛ تقصیر مسئولان است؛ اما اگر اسم آمریکا را می‌آوریم، اگر حرف آمریکا را می‌زنیم، می‌خواهیم بگوییم که گرگی کمین گرفته، پشت خم کرده که به شما حمله کند؛ از این غافل نباشید. به مسئولان می‌گوییم ضعف‌‌ها را برطرف کنید، به شما می‌گوییم که متوجه این دشمن باشید؛ تا به شما حمله نکند.»

این بیانیه خاطرنشان کرد: این کلمات در واقع تکمله فرمایشات رهبر کبیر انقلاب است که استکبار را در حکم غده سرطانی می‌دانستند و لفاظی دیپلمات‌ها یا شاخ و شانه کشیدن ابرقدرت‌ها، ایشان را از بیان این حقیقت بازنمی‌داشت که؛ «آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است، سلطه آمریکا تمام بدبختی‌های ملل مستضعف را به‌دنبال دارد، همه گرفتاری که ما داریم از دست آمریکا داریم، همه مصیبت ما زیر سر آمریکا است و آمریکا شیطان بزرگ است.»

زنان نخبه، فرهیخته و فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی افزودند: بنابراین در این هنگامه خطیر که مشی سیاسی و راهبردهای دولتمردان و چهره‌های انقلابی و سیاسی ذی‌نفوذ زیر ذره‌بین تحلیلگران قرار دارد، اجتناب از اقتدا کردن به اصول اولیه و بنیان‌های فکری انقلابی که 35 سال پیش به ثمر نشست، ره‌آوردی جز فراهم کردن فرصت سودجویی برای دولت‌های استثماگر نخواهد داشت. ولو اینکه این انحراف از مسیر، به قدر فراموش کردن چرایی پدید آمدن شعار «مرگ بر آمریکا» باشد.

در پایان این بیانیه آمده است: بسیج جامعه زنان کشور نیز با ایمان به این وعده خداوند که؛« وَلَن یَجْعَلَ ا... لِلْکَافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً»(سوره نساء آیه 141)(هیچگاه خداوند راهى براى پیروزى و تسلط کافران بر مسلمانان قرار نداده است) و با این باور که شعار مرگ آمریکا به معنایِ «زیربار سلطه نامشروع آمریکا نرفتن و برائت از آن» مى‏باشد(همانگونه که خداوند و رسولش نیز از مشرکین برائت مى‏جویند.:ان ا... برى‏ء من المشرکین و رسوله، «توبه، آیه 3»)، همچون گذشته این شعار را جان کلام خود قرار داده و امسال نیز در راهپیمایی 13 آبان حضوری پرشور خواهد داشت. زنان بسیجی کشور از آحاد ملت شریف و شهید‌پرور ایران به ویژه نسل نوجوان و جوان دانش‌آموز، دانشجو و طلبه دعوت می‌کنند تا حضوری حماسی را در راهپیمایی امسال رقم زده و حمایت خود را از آرمان‌های انقلابی که بیش از سه دهه پیش به ثمر رسید، به نمایش بگذارند.

انتهای پیام/2462/س/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول