اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف کشور خبر داد

وجود 28 هزار موقوفه با نیت عزاداری امام حسین(ع) در کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف کشور از وجود 28 هزار موقوفه با نیت عزاداری امام حسین (ع) در کشور خبر داد.

وجود 28 هزار موقوفه با نیت عزاداری امام حسین(ع) در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام احمد شرفخانی بعدازظهر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری اوقاف مازندران به اهداف سازمان اوقاف برای ارتقا سطح معرفتی و معارفی مردم اشاره و اظهار داشت: اجرای صحیح نیات واقفان خیراندیش از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف کشور است.

شرفخانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، افزود: استفاده صحیح از ظرفیت امامزادگان و بقاع متبرکه از مهم‌ترین دستاوردهای اوقاف کشور است.

تبدیل ویژه برنامه‌های اوقاف به برند معتبر مذهبی

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در طول سال برای امامزادگان و بقاع متبرکه کشور، اظهار داشت: ویژه برنامه‌هایی که سازمان اوقاف کشور طراحی کرده و در ایام مختلف سال در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور به مرحله اجرا در می‌آید به برند معتبر مذهبی در بین مردم تبدیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کشور یکی از برندهای فرهنگی اوقاف را ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی دانست و گفت: ویژه برنامه‌های اوقاف با رویکرد جدید و با اقدامات مناسبی در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه کشور اجرا می‌شود.

 برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در 2980 امامزاده کشور

شرفخانی از برگزاری طرح بصیرت عاشورایی در 2 هزار و 980 امامزاده و بقعه متبرکه کشور خبر داد و گفت: این سوگواری‌ها با هدف تبیین ابعاد مکتب صلح عاشورا و باورهای اعتقادی اقشار مختلف مردم در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 2 هزار روحانی اعزامی مبلغ در سراسر کشور به صورت مستقیم در امامزادگان در حال فعالیت هستند، بیان کرد: بیش از 2 هزار و 500 روحانی بومی در استان‌های خود در حال فعالیت در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور هستند.

برپایی 1200 خیمه معرفت در امامزادگان کشور

وی از برپایی یک‌هزار و 200 خیمه معرفت در کشور خبر داد و گفت: هر خیمه با توجه به امکانات در سطح‌بندی مورد نظر خود قرار دارد.

شرفخانی اهداف برپایی خیمه معرفت در امامزادگان و بقاع متبرکه کشور را اجرای برنامه گفتمان دینی و پاسخ به مسائل شرعی دانست و ابراز داشت: برای کودک و نوجوان برنامه‌های مناسبی انجام شد.

 حضور چشمگیر عزادارن در عزاداری امام حسین (ع)

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف کشور از حضور گسترده مردم در امامزادگان خبر داد و اظهار داشت: حضور عزادارن در مراسم‌های عزاداری امام حسین(ع) نسبت به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

شرفخانی به برپایی سلسله مباحث نمایشگاهی به صورت طراحی و گرافیکی در 2 هزار امامزاده و بقعه متبرکه کشور اشاره کرد و گفت: این برنامه‌ها به عنوان « پند سرخ تاریخ » در زمینه بیانات مقام معظم رهبری و قیام عاشورا در امامزادگان کشور اجرا می‌شود.

وی مهم‌ترین فعالیت اوقاف در ماه محرم را اجرای صحیح نیات واقفان دانست و تصریح کرد: حدود 28هزار موقوفه با نیت عزاداری و اطعام‌دهی عزاداران امام حسین(ع) در کشور وقف شد.

شرفخانی از وجود 19 هزار موقوفه در کشور با نیت روضه‌خوانی، مرثیه‌سرایی و عزاداری امام حسین(ع) خبر داد و اظهار داشت: حدود 9 هزار موقوفه با نیت اطعام عزاداران امام حسین(ع) در کشور وقف شد.

انتهای پیام/86003/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول