اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در تیپ 12 قائم (عج):

فرهنگ نماز اول وقت در جامعه نهادینه شود

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در تیپ 12 قائم (عج) سمنان گفت:‌ می‌توانیم شیطان را با خواندن نماز اول وقت به زانو درآوریم و فرهنگ نماز اول وقت در جامعه باید نهادینه شود.

فرهنگ نماز اول وقت در جامعه نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل راسخی صبح امروز در جمع پاسداران تیپ 12 سمنان با اشاره به موضوع نماز اظهار کرد: امروز در نظام جمهوری اسلامی به مقوله نماز و البته نماز اول وقت به شکلی که شایسته نماز است، پرداخته می‌شود.

وی افزود: باید در مقام شکرگزاری از این نعمت الهی همواره برای به پای داشتن نماز اول وقت تمام سعی‎مان را به کار ببندیم.

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در تیپ 12 قائم (عج) سمنان گفت: خواندن نماز نباید تبدیل به یک عادت شود؛ بلکه در معنایی فراتر می‌بینیم، فلسفه‌ای بی‌نظیر در تنظیم آن خودنمایی می‌کند.

راسخی بیان کرد: نخستین گوهر این دریا قرب الهی است که با آماده شدن برای نماز در حقیقت ما برای دیدار خداوند و هم‎صحبتی با او آماده می‌شویم که این خود دریایی از عشق و احساس را همراه دارد و مسلمان زیرک از این فرصت ناب بهترین استفاده را کرده و از صاحب کرم بهترین‌ها را طلب می‌کند.

وی افزود: انسان با نماز شیطان را به زانو در می‌آورد؛ اگر ما بتوانیم نماز اول وقت را آن‌چنان که خداوند از ما خواسته به جای آوریم یعنی در هنگام ورود به وقت نماز از کارهای دیگر فارغ شویم و با اشتیاق برای به پا داشتن نماز حرکت کنیم در واقع جهادی کوچک انجام داده‌ایم؛ چرا که شیطان در این هنگام تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا با القای مسائل حاشیه‌ای و یا کم حالی به هر طریق ممکن ما را از انجام این فریضه باز دارد.

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در تیپ 12 قائم (عج) سمنان گفت: اگر ما بتوانیم نماز را به عنوان یک برنامه دقیق از جانب خداوند به نحو احسن انجام دهیم در واقع دیگر شئونات زندگی‎مان را با آن تنظیم کرده‌ایم که بی‎شک نماز را خداوند متعال به گونه‌ای طراحی کرده است که با الگو گرفتن از آن می‌توانیم برای دیگر مسائل زندگی‎مان برنامه‌ریزی کنیم.

راسخی افزود: نماز آن قدر زیبا و پراحساس است که اگر هر روز در تکریم از مقام آن سخن گفته شود باز هم کم است، امام خمینی (ره) چه نیکو فرموده‌اند که «نماز کارخانه انسان‌سازی است».

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول