اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده گرگان و آق‎قلا در مجلس:

گلستان در دریافت اعتبارات ملی مظلوم واقع شد

نماینده گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان استانی کاملا محروم است که در دریافت اعتبارات ملی به تعبیری مظلوم واقع شده است.

گلستان در دریافت اعتبارات ملی مظلوم واقع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عیسی امامی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‎ریزی و توسعه استان اظهار داشت: تلاش شود مدیران دستگاه‎های اجرایی استان در جلسات شورای برنامه‎ریزی استان گزارش‎دهی دستگاه خود را براساس شاخص‎های کلی نظام ارائه دهند و جایگاه این استان را در شاخص‎های کشوری ببینند.

وی توزیع اعتبارات به این استان از سوی مرکز را نامناسب خواند و تصریح کرد: به لحاظ جمعیتی استان گلستان دو چهار دهم درصد جمعیت کشور را دارد ولی اعتبار اختصاص یافته به این استان معادل 25 صدم اعتبارات کشور است.

مدیران سهم خود را از منابع کشور افزایش دهند

نماینده گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: استان گلستان استانی کاملا محروم است که در دریافت اعتبارات ملی به تعبیری مظلوم واقع شده است و ما مدیران استانی باید تلاش کنیم سهم خود را از منابع کشور افزایش دهیم.

وی ادامه داد: متاسفانه دستگاه‎های اجرایی استان وابسته به بودجه شده‎اند و مدیریت ما مدیریت بودجه‎ای شده است.

نماینده گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز یک تحول بودجه‎ای داریم، افزود: تمام تلاش‎ها و پیگیری نمایندگان و مدیران استانی از مرکز تنها برای 200 میلیارد تومان اعتبار عمرانی است که از آن طرف خیل عظیمی از دستگاه‎ها با نیاز شدید اعتباری منتظر این اعتبار محدود هستند که دغدغه تخصیص کامل نیز از نگرانی این بخش است.

امامی با بیان اینکه در اعتبارات توازن و ماده 180 قانون برنامه پنجم نیز وضعیت استان نگران‎کننده است، گفت: هم اکنون سهم استان گلستان از اعتبارات توازن نیز در جایگاه 28 کشور است.

توان فنی و تخصصی نیروهای استان در سطح ملی است

وی تصریح کرد: در کل کشور هشت استان محروم وجود دارد که استان گلستان در رده ششم این هشت استان قرار دارد.

نماینده گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود نیروهای نخبه در این استان اذعان داشت: توان فنی و تخصصی نیروهای استان در سطح ملی است که به سهم خود در شناساندن این نیروها در سطح ملی تلاش هم کردم.

امامی افزود: گفتم که برای پیشرفت و توسعه استان تعامل، تحمل و تفاهم نیاز است برخی از دوستان بد برداشت کردند در حالی که باید نگرش‎های سلیقه‎ای، بخشی و اختلافاتی که داریم را برای حفظ منافع استان، نظام و توسعه استان کنار بگذاریم و به یک وحدت توسعه‎ای رسید.

وی ادامه داد: مدیران دستگاه‎های اجرایی تمام تلاش را داشته باشند که با پیگیری به موقع جلسات مستمر را در معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری برای اخذ دریافت اعتبارات خاص برقرار کنند.

نماینده گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که برای داشتن استان توسعه یافته باید تولید ثروت کرد، افزود: نگرش و دیدگاه من در این بخش براساس فرمایشات مقام معظم رهبری است و به شدت به دنبال فعالیت‎های اقتصادی هستم و معتقدم راه نجات این کشور توجه به مسئله اقتصادی است که مقام معظم رهبری با طرح موضوع دانش‎بنیان به دنبال این بحث هستند.

امامی با بیان اینکه در این بخش در این استان کمترین توجهی نشده است، گفت: جوانان نخبه زیادی آماده کمک برای توسعه استان هستند که توجهی به آنها نمی‎شود.

وی عنوان کرد: ما کشور و استان فقیر نمی‎خواهیم باید با تولید ثروت، درآمدهای مردم را افزایش دهیم.

نماینده گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش درآمد در بین مردم باید با جدیت دنبال شود که این اقدام تازه و مبارکی است که باید با ایجاد بنگاه‎های اقتصادی و توسعه ظرفیت گردشگری به آن توجه ویژه شود.

وی خاطرنشان کرد: اقتصاد براساس معیارهای علمی باید با جدیت دنبال شود و در عمل دستگاه‎های اجرایی واقعا باید با هم هماهنگ باشیم چرا که باید اقتصاد را مردمی کنیم.

نماینده گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: باید آستین‎ها را بالا بزنیم و هدفمند، با برنامه‎ریزی، پیگیری و نظارت مستمر داشته باشیم.

امامی افزود: مدیر اگر تحت تاثیر برنامه‎ریزی و نظارت باشد عملکردهای موثر خواهد داشت.

وی با تاکید بر مدیریت زمان گفت: مدیران بدانند عمر مدیریت کوتاه است و ‌امیرکبیر در سه سال امیرکبیر شد لذا استفاده درست از زمان بسیار مهم است.

انتهای پیام/2307/صا40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول