اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاعر برجسته کهگیلویه و بویراحمدی:

نیازمند یک دبیرخانه برای اتاق فکر استان هستیم

هنرمند و شاعر پیشکسوت کهگیلویه و بویراحمد یکی از دردهای بزرگ این استان را ناشی از تفکر غلط زادگاه‌محوری دانست و گفت: امروز به ناچار به یک دبیرخانه برای اتاق فکر استان نیاز داریم.

نیازمند یک دبیرخانه برای اتاق فکر استان هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، فریدون داوری صبح امروز در نخستین نشست اتاق فکر استان کهگیلویه و بویراحمد که با حضور نخبگان پیشکسوت در عرصه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته‌ها چه بسیار که در این استان نشستیم و گفتیم و نوشتیم اما به آن عمل نکردیم.

این هنرمند برجسته استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امروز به ناچار به یک دبیرخانه برای اتاق فکر استان نیاز داریم و باید همه تصمیماتی که گرفته می‌شود در دبیرخانه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

داوری با بیان این‌که کار تشریفاتی ما را به هیچ جا نمی‌رساند، تصریح کرد: باید این‌گونه کارها پشتیبانی مالی داشته باشد تا بتوانیم تصمیمات خود را در عمل اجرایی کنیم.

شاعر مجموعه به یاد ماندنی ایل احساس در بخش دیگری از سخنان خود در جمع اتاق فکر استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: امروز یکی از دردهای بزرگ استان ما تفکر زادگاه‌محوری و مرکز محوری است که نگاه‌ها را بخشی و سلیقه‌ای کرده و موجبات عقب‌ماندگی و توسعه نامتوازن استان را فراهم کرده است.

داوری از پیشکسوتان فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی استان به عنوان پیرمردانی یاد کرد که سربازان خوبی برای دفاع از کیان استان هستند و ادامه داد: اکنون به دلیل استفاده نکردن از تجربیات خوب و گرانبها در توسعه یافتگی رده‌های آخر کشور را به خود اختصاص داده‌ایم.

این هنرمند هم استانی بیشترین توانمندی استان کهگیلویه و بویراحمد را در بحث سرمایه‌های انسانی دانست و گفت: نیروهای انسانی کارآمد ما بیش از همه منابع سرشار نفت و گاز و آب کارایی دارند که تاکنون از آن‌ها استفاده بهینه‌ای نکرده‌ایم.

داوری نخبگان را افرادی کم توقع اما عاشق و دلسوز استان دانست و گفت: کمتر به یاد دارم که در این سه دهه از ظرفیت این افراد برای ساختن استان استفاده‌ای شده باشد که این اقدام استاندار جدید برای آینده توسعه استان اقدامی مؤثر است.

وی به تحقیقی که در خصوص کوتاه قد شدن کودکان در این استان شده اشاره کرد و گفت: برای نمونه در این خصوص پژوهشی علمی صورت نگرفته تا برای آینده چنین معضل بزرگی را نداشته باشیم.

انتهای پیام/82008/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول