اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ساماندهی تشکل‌های صادراتی در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی تشکل‌های صادراتی در این استان خبر داد.

ساماندهی تشکل‌های صادراتی در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، صبح امروز در نشستی با حضور رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرکل دفتر امور اقتصادی استانداری، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و رؤسای اتحادیه‌ها و تشکل‌های صادراتی با هدف ساماندهی این تشکل‌های در محل سازمان صنعت و معدن کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

داریوش دیودیده با بیان این‌که کهگیلویه و بویراحمد با وجود این همه ظرفیت می‌تواند یکی از قطب‌های برتر صادراتی ایران شود، افزود: این مهم با تلاش و همتی جدی از مسئولان این امر و پای کار بودن اتحادیه و تشکل‌های صادراتی قابل انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: تشکل‌های و اتحادیه‌های صادراتی بازوان قدرتمند دولت هستند و این اتحادیه‌ها و تشکل‌های صادراتی، مجموعه‌ای از بنگاه‌های اقتصادی و صنفی همگن هستند که با مشارکت، همکاری و هم‌افزایی تلاش و اقدامات حرفه‌ای، توان‌کاری و صادراتی مضاعفی را پدید می‌آورند.

دیودیده خاطرنشان کرد: با وجود داشتن استعدادها و توانایی‌های فراوان در تولید محصولات باغی، صیفی‌جات، عسل و صنایع‌دستی استان که در سطح کشور به لحاظ کیفیت در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارند بازاریابی مناسبی برای فروش و صادرات این محصولات صورت نگرفته است.

وی با بیان این که عمده صادرات کهگیلویه و بویراحمد تولیدات صنعتی بوده است، فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم از جمله بهبود شرایط حمل و نقل، بهبود کیفیت و خدمات، ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی، اعزام هیئت‌های تجاری و بازاریابی مناسب را عوامل مهم در ارتقا جایگاه صادراتی استان دانست.

دیودیده محصولات باغی و عسل استان را یکی از ارگانیک‌ترین تولیدات در سطح کشور دانست که از قدرت رقابت بالا حتی در سطح دنیا برخوردار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد در ادامه آموزش و فرهنگ‌سازی صادراتی را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: موفقیت در امر صادرات در گرو آشنایی با ساز و کار این امر و تلاش در جهت شناسایی بازارهای هدف متناسب با تولیدات و فراگیری آموزش‌های نوین در این زمینه است.

اتحادیه صادراتی نیز در این جلسه عمده مشکلات و دغدغه‌های خود را مطرح کردند و خواستار تسریع امور و انجام حمایت‌های لازم شدند.

انتهای پیام/82009/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول