اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

دشمن‌شناسی از بروز مصیبت‌هایی چون عاشورا جلوگیری می‌کند

امام جمعه باشت گفت: بصیرت در دشمن‌شناسی از بروز وقایعی چون حادثه عاشورا جلوگیری می‌کند.

دشمن‌شناسی از بروز مصیبت‌هایی چون عاشورا جلوگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امشب در جمع عزاداران حسینی این شهرستان، دشمن‌شناسی را از اساسی‌ترین درس‌های عاشورا و کربلا دانست و اظهار داشت: اگر به حادثه بزرگ کربلا و درس‌های آن توجه کنیم متوجه خواهیم شد که یکی از اساسی‌ترین درس‌های آن دشمن‌شناسی است که باید به موقع صورت گیرد تا بتوان در برابر دشمن با قدرت ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه مسئله دشمن‌شناسی در دنیای امروز در راستای روشنگری بسیار دارای اهمیت و باارزش است، ادامه داد: اگر مسئله دشمن‌شناسی به موقع مورد توجه قرار نگیرد، ضرر بزرگی خواهیم کرد.

امام جمعه باشت با پرداختن به ریشه فاجعه کربلا، اذعان کرد: در زمان امام حسین (ع) نیز امت پیامبر(ص) دشمن اسلام و قرآن را نشناختند و همین عامل سبب شد که راه را به طور کلی اشتباه بروند و دچار انحراف در دین شوند.

عبودی خاطرنشان کرد: در قرآن نیز تأکید فراوانی به مسئله دشمن‌شناسی شده است، چراکه اگر دشمن را نشناسیم نه تنها مقاومت نخواهیم کرد؛ بلکه گاهی باعث می‌شود افراد زیر پرچم دشمن قرار بگیرند و با آنان همراه شوند.

وی ابراز داشت: ما به عنوان پیروان سیدالشهدا باید راه اهل بیت (ع) را ادامه دهیم و هرگز از شناخت دشمن عقب نمانیم و یا اینکه دشمن را دیر بشناسیم که دیگر سودی برای ما ندارد.

امام جمعه باشت در پایان با اشاره به اینکه در قرآن یهود به عنوان دشمن مشترک مسلمانان معرفی شده است، یادآور شد: یهود عامل ایجاد فرقه‌های ضد اسلامی در سه کشور بزرگ اسلامی چون ایران، عربستان و عراق است که با حمایت‌های بی‌دریغ انگلیس رو‌به‌رو شده است.

انتهای پیام/82007/ذ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول