اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

مهم‌ترین هدف عاشورا اصلاح دینی در طول تاریخ اسلام است

امام جمعه قروه گفت: یکی از بزرگ‌ترین وظایف مصلحان و مبلغان دینی مبارزه با آفت‌ها و انحرافات معنوی و تاریخی حادثه عاشورا است، چراکه ‌مهم‌ترین هدف عاشورا اصلاح دینی در طول تاریخ اسلام است.

مهم‌ترین هدف عاشورا اصلاح دینی در طول تاریخ اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا ظهر امروز در همایش مبلغین دینی اعزامی از حوزه علمیه قم که با عنوان سفیران هدایت در مجتمع فرهنگی هنری نور قروه برگزار شد، افزود: حرکت امام حسین(ع) که منجر به حادثه عاشورا شد، چیزی جز یک انقلاب اسلامی و تلاش در راستای تحول اصلاح جامعه اسلامی نبود.

وی افزود:  انقلاب دینی امام حسین(ع) به عنوان مهم‌ترین عامل برقراری اسلام راستین و کوبنده تحریفات دینی، همواره در طول تاریخ مورد بغض دشمنان اسلام و دیانت بوده است.

وی با اشاره به اینکه در کنار دشمنان خارجی، همواره دوستان نادان متن جامعه اسلامی و مسلمانان ناآگاه نیز خواسته یا ناخواسته ضربه‌های هولناکی به این حادثه بزرگ وارد کرده‌اند تصریح کرد: در روزگار پر فتنه راهزنان ایمان و هنگامه پرآشوب دشمنان قرآن که جامعه دینی و فرهنگ متعالی ما در معرض تهاجم خصم است، مراسم با برکت عزاداری حسینی نیز مانند هر پدیده مردمی دیگر دستخوش سوءاستفاده غرض‌ورزان و بدخواهان و قدرت‌های مخرب اعتقادی قرار گرفته است.

احیا گفت: استکبار جهانی که از قدرت حقیقی مجالس عزاداری متین و نقش سازنده بزرگداشت خاندان نبی(ع) خبر دارد و راز بقا و ترقی و شهرت و شکوه مسلمانان را در این گونه مراسم و تعظیم و شعائر دینی یافته است و اقامه عزای حسینی را ستونی پولادین در برابر نفوذ فرهنگ بیگانه می‌دانند در پی مخدوش کردن چهره تابناک نهضت عاشورا کوشش‌های فراوانی کرده‌اند.

به گفته امام جمعه قروه، دشمنان اسلام با هزینه‌های هنگفت سعی دارند مسیر عزاداری صحیح را تغییر و سوگواری‌های عاطفی را برجسته و بعد معرفتی و حماسی آن را از بین ببرند تا دیگر مراسم سوگواری نتواند درس عزت و شهادت بدهد.

وی نشر فرهنگ تحریفات، بدعت‌ها و شبهات، تحریف فرهنگ حماسه عاشورا، جا‌به‌جایی فرهنگ الگوها، وهن شعائر دینی و تبلیغات منفی و القاء شبهات دشمنان در ناکارآمد جلوه دادن فرهنگ عاشورا را از جمله تهدیداتی دانست که فرهنگ غنی عاشورا با آن روبروست.

رییس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر قروه با اشاره به اینکه حضرت اباعبدالله‌‌الحسین(ع) در بسیاری از فرموده‌های خود به موضوع امر به معروف و نهی از منکر به عنوان فلسفه قیام کربلا اشاره و تأکید کرده‌اند افزود: روح نهضت حسینی اصلاح امت پیامبر(ص) مقابله با همه مظاهر فساد و تباهی و ترویج اعمال معروف و پسندیده است.

وی عمل به امر به معروف و نهی از منکر را نیاز همیشگی جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: این ایام فرصت ویژه‌ای است تا مبلغان دینی با تبیین و تشریح فلسفه نهضت حسینی و انطباق آن با نیازها و شرایط امروز جامعه ما زمینه یک حرکت عمومی و فراگیر برای امر به معروف و نهی از منکر را در ایران اسلامی فراهم آورند.

احیا افزود: جنبش‌ها و نهضت‌هایی که در ادوار مختلف تاریخ به ویژه در دوران معاصر با الهام از نهضت حسینی به ‌وجود آمده و با بهره‌گیری از مکتب عاشورا راه خود را به پیش برده‌اند، می‌تواند برای نسل امروز درس‌آموز، الهام‌بخش و حرکت‌آفرین باشد و آنها را نسبت به حقانیت نهضت حسینی بیش از پیش واقف سازد.

وی در پایان افزود: تبیین و تفسیر ارتباط نهضت سرخ حسینی و انتظار سبز مهدوی و توجه دادن توأمان مردم به این دو نهضت، عزاداری‌های آنان را از انفعال و تأثر محض و انتظار آنان را از رکود و درجا زدن پیراسته ساخته و موجب پایداری و پویایی بیش از پیش مسلمانان و آمادگی بیشتر آنان برای مقابله با فتنه‌ها و آشوب‌های عصر غیبت می‌شود.

انتهای پیام/79009/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول