اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کوهبنان مطرح کرد

ضرورت خودداری از هتک حرمت افراد در انجام امر به معروف

امام جمعه کوهبنان بر ضرورت خودداری از هتک حرمت افراد در انجام امر به معروف تأکید کرد.

ضرورت خودداری از هتک حرمت افراد در انجام امر به معروف

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، حجت‌الاسلام عباس صالح‌نیا عصر امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کوهبنان، اظهار داشت: هدف اساسی در اجرای این مهم محقق شدن معروف و زدوده شدن منکر از جامعه است که برای رسیدن‌ به این هدف باید به دنبال بهترین و مؤثرترین راهکارها و شیوه‌های عملی باشیم‌.

وی ادامه داد: نخستین و مؤثرترین شیوه در امر به معروف و نهی از منکر شیوه عملی است، بنابراین خود باید در این زمینه به گونه‌ای حرکت کنیم که رفتار‌، گفتار و کردارمان برای دیگران الگو شود.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید به شخصیت افراد احترام گذاشته‌ و از هتک حرمت به دیگران پرهیز شود تا زمینه هدایت و ارشاد دیگران به خوبی انجام شود.

صالح‌نیا افزود: تربیت امری تدریجی است که یک شب به نتیجه نمی‌‌رسد، لذا باید توجه داشت که رذائل و فضائل هیچ کدام یک مرتبه در جان انسان‌ها به وجود نمی‌آیند.

وی اضافه کرد: اینجاست که نباید انتظار داشته باشیم کسانی که در گرداب منکرات غوطه‌ور شده‌اند یک دفعه آنها را از گرداب درآوریم و یک مسلمان ایده‌آل بسازیم، بلکه نیاز به گذر زمان داریم‌.

امام جمعه کوهبنان بیان داشت: از شیوه‌های مهم و مؤثر دیگر در اجرای امر به معروف و نهی از منکر نرم خوبی و محبت است، خصلتی که موفقیت تمام‌ پیامبران الهی و ائمه اطهار در گرو آن بوده است.

صالح‌نیا در پایان عنوان کرد: یکی دیگر از راه‌های موفقیت در امر به معروف و نهی از منکر تشویق به خوبی‌ها و ارزش‌ها است، بنابراین خداوند برای کسانی که کار خیر و خوب انجام دهند، پاداش در نظر گرفته و پیامبر گرامی اسلام (ص) برای پیشبرد اهداف خود از روش تشویق و تشکر از دیگران استفاده می‌کردند.

انتهای پیام/80012/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول