اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد مردمی پیاده‎روی اربعین حسینی در مازندران:

فعالان فرهنگی مازندران نجف تا کربلا را پیاده می‌روند

دبیر ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین حسینی در استان مازندران گفت: ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا ویژه فعالان فرهنگی مازندران، فعال شد و این ستاد پای پیاده به کربلا اعزام می‌شود.

فعالان فرهنگی مازندران نجف تا کربلا را پیاده می‌روند

حجت‌الاسلام روح‌الله انگیسه امروز در گفت‌وگو خبرگزاری فارس در ساری، با اعلام اینکه به مناسبت اربعین حسینی فعالان فرهنگی مازندران به کربلای معلی اعزام می‌شوند، اظهار داشت: ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا در مازندران فعال شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته فعالان فرهنگی مازندران در یک عزم کشوری با مدیریت موسسه اردویی رحیل، ایام اربعین حسینی را از نجف تا کربلا پیاده‌روی کردند، افزود: 700 نفر از فعالان فرهنگی کشور توفیق زیارت امام حسین را در اربعین حسینی سال گذشته داشتند.

این کارشناس فرهنگی، ثواب پیاده‌روی به زیارت امام حسین(ع) را به نقل از علما و دانشمندان دینی دو چندان دانست و ادامه داد: احیای سنت پیاده‌روی از نجف تا کربلا بعد از دوران شیخ انصاری شروع شد.

دبیر ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین حسینی در استان مازندران با بیان اینکه پیاده‌روی از نجف تا کربلا بزرگترین فعالیت فرهنگی محسوب می شود، خاطر نشان کرد: فعالان فرهنگی استان در حوزه‌های مختلف در این کار فرهنگی و دینی در قالب کاروان پیاده از نجف تا کربلا دل های خود را حسینی می‌کنند.

انگیسه، زمان حرکت از مازندران را 25 آذرماه سال جاری دانست و گفت: این سفر عاشقانه 10 روزه است.

وی با بیان اینکه شرایط ثبت نام در سفر پیاده‌روی از نجف تا کربلا در سایت mazandaran.karbalaeian.com  آمده است، افزود: برای هر شهرستان یک رابط در نظر گرفته شد تا هماهنگی بهتری صورت گیرد.

این مسئول با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا، بزرگترین آرزوی مسلمانان ایران که زیارت کربلای معلی بود محقق شد، بیان داشت: بزرگترین تجمع مسلمانان در روز اربعین حسینی در کربلا تشکیل می‌شود.

وی افزود: عظمت کربلا و واقعه عاشورا در اربعین حسینی بیشتر درک می‌شود.

انگیسه، یکی از ویژگی‌های شیعیان را زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین عنوان کرد و گفت: شیعیان سراسر دنیا زحمت  و رنج مصافت طولانی را متحمل شده تا روز اربعین به کربلا مشرف شوند و از دل و جان به سالار شهیدان سلام دهند.

دبیر ستاد مردمی کاروان پیاده روی به کربلا در مازندران با اشاره به اینکه فاصله نجف تا کربلا 90 کیلومتر است، تصریح کرد: برای رسیدن به زیارت امام حسین(ع) سه روز پیاده روی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امسال مراسم بدرقه زائران کربلای معلی را به صورت گسترده در مرکز مازندران داریم، بیان داشت: با تجمع در امام زاده یحیی ساری و حرکت کاروان به سمت میدان امام حسین(ع) فضای شهر علویان مملو از شور حسینی می شود که این آیین فرهنگی بعد رسانه ای وسیعی پیدا می‌کند.

انتهای پیام/86006/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول