اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز:

ظرفیت‌های گردشگری در فردیس نادیده گرفته نشود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز گفت: ظرفیت‌های گردشگری در فردیس نادیده گرفته نشود.

ظرفیت‌های گردشگری در فردیس نادیده گرفته نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، احد شریفی ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس اداره میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری فردیس اظهار کرد: با توجه به این‌که فردیس به تازگی به شهرستان تبدیل شده است لذا ضرورت ایجاد اداره گردشگری در این شهرستان امری مهم به شمار می‌رفت.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید بیش از پیش به آن توجه داشت توجه به مناطق گردشگری این شهرستان است تا بتوانیم با توسعه و ارتقای این مناطق برای جذب توریست گام برداریم.

این مسئول با بیان این‌که شهرستان فردیس با برخورداری از محوطه‌ها و گورستان‌های تاریخی از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است، گفت: تپه فرخ‌آباد و مردآباد مربوط به هزاره پنجم تا سوم قبل از میلاد از دیگر ظرفیت‌های گردشگری فردیس است.

وی گورستان باستانی زرکان نو و تپه دشت بهشت، تپه امامزاده احمد و محمود، حسین‌آباد، زال تپه، قلعه حیدرآباد، امامزاده قاسم و برج زرکان نو را از دیگر آثار مربوط به دوره تاریخی و اسلامی این شهرستان عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در ادامه سخنان خود با بیان این‌که باید با تشکیل کارگروه‌های ویژه به سمت توسعه گردشگری در این شهرستان پیش برویم، افزود: راه‌اندازی و تأسیس رصد سازمان با توجه به جمعیت بالای فردیس در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته شریفی، اکنون در شهرستان فردیس 10 دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، سه مجتمع گردشگری و تفریحی و کارگاه‌های صنایع دستی متعددی فعال هستند.

در این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز، مجید طاهری‌فر را به عنوان مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فردیس منصوب کرد.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول