اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز امسال تا پایان مهرماه جاری صورت گرفت

کشف بیش‌از 35 تن مواد مخدر در خراسان جنوبی

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی گفت: از آغاز امسال تا پایان مهرماه در خراسان جنوبی 35 تن و 821 کیلوگرم مواد مخدر با منشا تریاک توسط نیروی انتظامی کشف و ضبط شد.

کشف بیش‌از 35 تن مواد مخدر در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، خلیل واعظی ظهر امروز در نشست خبری ضمن تسلیت ایام محرم اظهار کرد: از آغاز سال جاری تا پایان مهرماه سرقت‌های خشن بانک، سرقت مسلحانه زیر پوشش این فرماندهی در خراسان جنوبی وجود نداشته است.

وی ادامه داد: خراسان جنوبی در این مدت در مجموع تمام سرقت‌ها در بین دیگر استان‌ها در مرتبه 31 قرار گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان این‌که آمار کشف سرقت‌ها از آغاز سال‎جاری تا پایان مهرماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در خراسان جنوبی 31 درصد افزایش داشته است، افزود: بیشترین میزان کشف سرقت مربوط به سرقت در اتومبیل بوده که 59 درصد افزایش داشته است.

واعظی اذعان داشت: همچنین کشف سرقت‎ها از آغاز امسال تا پایان مهرماه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مغازه 34 درصد و منزل 49 درصد افزایش داشته است.

وی متذکر شد: از آغاز امسال تا پایان مهرماه جاری در خراسان جنوبی سرقت به عنف 38 درصد و کیف‌‌قاپی 24 درصد کاهش داشته است.

کاهش 67 درصدی جرائم قتل در خراسان جنوبی

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی با بیان این‌که آمار جرائم خشن در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان کاهش داشته است، تصریح کرد: این جرائم شامل قتل که به میزان 67 درصد و جرائم سایبری و رایانه‌ای 17 درصد کاهش داشته است.

واعظی با بیان این‌که خراسان جنوبی به لحاظ کشف مواد مخدر در رتبه هفتم  در بین استان‌های کشور قرار دارد، گفت: از آغاز سال جاری تا پایان مهرماه جاری 35 تن و 821 کیلوگرم مواد مخدر با منشاء تریاک در این استان کشف شده است.

وی با بیان این‌که در این رابطه 4 هزار و 714 نفر دستگیر و اعمال قانون شده‌اند، یادآور شد: همچنین در این باره 578 دستگاه خودرو و 224 دستگاه تلفن همراه توقیف شد.

انهدام 62 باند قاچاق در خراسان جنوبی

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی از تشکیل 3 هزار و 990 پرونده برای افراد متهم در این رابطه خبر داد و افزود: از آغاز سال جاری تا پایان مهرماه جاری 62 باند قاچاق در خراسان جنوبی منهدم شدند.

واعظی با بیان این‌که تدابیر لازم برای تامین امنیت مردم در عزاداری سالار شهیدان در خراسان جنوبی اتخاذ شده است، متذکر شد: در این رابطه در ماه محرم 250 همیار پلیس در بیرجند همکاری می‌کنند.

وی به توزیع 8 هزار برگ و بروشور در مساجد و مدرسه‌های استان اشاره کرد و تصریح کرد: این بروشور‌ها با موضوع پیشگیری از وقوع جرم بوده است.

برگزاری 11 دوره آموزشی توسط نیروی انتظامی خراسان جنوبی

فرمانده نیروی انتظامی خراسان جنوبی به فعالیت‌های نیروی انتظامی خراسان جنوبی طی هفت ماهه سال جاری اشاره کرد و اذعان داشت: برگزاری 11 دوره آموزشی متمرکز در راستای پیشگیری از جرائم، تشدید برخورد با مرتکبین جرائم، جمع‎آوری متکدیان و اتباع بیگانه غیر مجاز از جمله این فعالیت‌ها بوده است.

واعظی خاطرنشان کرد: در راستای طرح ارتقای امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی نقاط آلوده، جمع‎آوری موتورسیکلت‎های رها شده، تامین تجهیزات تیم‎های گشت و فعال کردن تیم‎های گشت تخصصی پلیس در استان اجرا می‎شود.

انتهای پیام/69021/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول