اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوای عاشورایی نوحه « ناخدا» در دیلم طنین‌انداز شد

در دومین روز ماه محرم صدای پیرغلام حسینی و ذاکر اهل بیت(ع)حاج عبدالحمید دشتی معروف به «ناخدا» در مسجد جامع امام خمینی(ره) دیلم طنین انداز شد.

نوای عاشورایی نوحه « ناخدا» در دیلم طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم همزمان با دومین روز ماه محرم برنامه‌های عزاداری مسجد جامع امام خمینی(ع) دیلم با صدای دلنشین مداح اهل بیت(ع) حاج عبدالحیمد دشتی آغاز شد.

در این آیین که با سینه‌زنی سنتی آغاز شد در ابتدا پیشخوان نوحه سنتی مسجد امام «سید حسین مهدوی» آغازگر سینه زنی بود و عزاداران کم کم به جمع صفوف(چمه) سینه اضافه شدند.

پس از زیاد شدن صفوف «ناخدا » به وسط صفوف سینه (چمه) آمد و با صدای دلنشینش فضای مسجد امام خمینی را سرشار از عطر و بوی محرم کرد.

عزاداران حسینی ضمن همنوایی با این مداح اهل بیت(ع) به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند و با ناله‌های بانوی دشت کربلا و طفلان مسلم همنوا شدند.

صدای دلنشین ناخدا با خواندن «محرم آمد و شد ز نو وقت عزا» خیل عزاداران حسینی را روانه مسجد امام می‌کرد و مردم برای دیدن و شنیدن صدای این پیرغلام حسینی و مداح معروف استان روانه مسجد جامع امام خمینی(ره) که پس از 5 سال از بازسازی آن دوباره رنگ و بوی محرم گرفته بود، شدند.

مسجد جامع امام خمینی(ره) دیلم که در سال 88 برای نوسازی تخریب شده بود با همت، پیگیری و تلاش شبانه روزی هیئت امنا و بچه‌های فعال مسجد یکماه قبل از ماه محرم خود را آماده برپایی مراسم عزاداری کرده است.

برو بچه‌های مسجد امام به عشق امام حسین(ع)، هرچند مسجد نیمه تمام است با هر رنج و زحمتی که باشد هرسال محرم را در این مسجد برپا می‌کنند، اما امسال محرم در مسجد امام خمینی(ره) رنگ و بویی دیگر دارد چون پس از گذشت پنج سال از تخریب آن نخستین نماز جماعت در آن برپا شد و حاج شیخ حسن معتمد روشندل، قاری قرآن، از بانیان مسجد، عضو اصلی هیئت امنای مسجد و همچنین قدیمی‌های مسجد از جمله حاج محمود بن رشید که آرزوی خواندن دوباره نمازجماعت و زیارت‌نامه را در این مسجد داشتند با هر زحمتی هم که بود به مسجد آمدند و صدای خواندن زیارت نامه حاج مجمود دوباره از بلندگوهای مسجد امام شنیده شد.

انتهای پیام/66006/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول