اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل هواشناسی کردستان عنوان کرد

ورود سامانه بارشی به کردستان

مدیرکل هواشناسی کردستان از ورود سامانه بارشی از جمعه این هفته بر استان کردستان خبر داد.

ورود سامانه بارشی به کردستان

محمدطالب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج از ورود سامانه بارشی از جمعه این هفته بر استان کردستان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه این سامانه بارشی از روز جمعه وارد استان خواهد شد در روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده انتظار بارش باران در تمام شهرهای استان را خواهیم داشت.

وی افزود: بر اساس ورود این سامانه بارشی در ارتفاعات و گردنه‌های بلند استان نیز انتظار بارش برف را خواهیم داشت.

مدیرکل هواشناسی کردستان بیان کرد: این سامانه بارشی از نیمه غربی استان وارد خواهد شد و پس از سه روز بارش برف و باران به تدریج از شرق استان از اواخر روز دوشنبه آینده خارج می‌شود.

حیدری در مورد کاهش دما در چند روز آینده افزود: افت دما از روز شنبه با ورود سامانه بارشی دیگر بر استان محسوس خواهد شد اما کاهش دما در روز دوشنبه بیشتر اتفاق خواهد افتاد.

کاهش 54 درصدی میزان بارندگی کردستان نسبت به دوره بلند مدت

وی مجموع بارندگی‌های سال زراعی جاری استان از اول مهر ماه تا 15 آبان ماه جاری را به ترتیب در شهر کامیاران 51 میلی‌متر، قروه 30 میلی‌متر، بیجار 25 میلی‌متر، سنندج 18 میلی‌متر، سروآباد 14 میلی‌متر، مریوان و زرینه اوباتو هر کدام 10 میلی‌متر، شهرهای سقز و بانه 4 میلی‌متر عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی کردستان اضافه کرد: با این میزان بارندگی در سال زراعی جاری میانگین بارش در استان هم‌اکنون 18.4 میلی‌متر است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 39 درصد کاهش نشان می‌دهد.

حیدری تصریح کرد: میزان بارندگی‌های سال زراعی استان در مقایسه با دوره بلندمدت نیز از کاهش 54 درصدی برخوردار است.

مدیرکل هواشناسی کردستان بیان کرد: میزان تحقق بارش در بیجار و سروآباد اندکی بیشتر از نرمال بود و در سایر نقاط استان میزان تحقق بارندگی کمتر از نرمال بود.

حیدری اضافه کرد: در چشم‌انداز 15 روزه هواشناسی، بارش‌های مناسبی در نیمه دوم آبان ماه جاری پیش‌بینی شده است به طوری که در روزهای جمعه تا دوشنبه تاثیر یک موج بارشی بارندگی‌های مناسبی را در استان  بوِیژه نیمه غربی استان سبب خواهد شد.  

وی در پایان توصیه کرد: با توجه به ورود موج دیگری از بارش در استان و میزان قابل ملاحظه باران که موجب آبگرفتگی معابر در برخی شهرهای استان خواهد شد، در ارتفاعات و گردنه‌های استان نیز به دلیل بارش برف موجب لغزندگی جاده و مشکلاتی برای تردد خودروها خواهد شد.

انتهای پیام/79005/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول