اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

باران تگرگ ترانه‎ای که در رنگارنگ خزان طنین‌انداز شد

عصر امروز در اصفهان بارش تگرگی رخ داد که طی چند سال گذشته بی‎سابقه بود، به طوری که می‎توان آن را همچون ترانه‎ای تکرارنشدنی در خزان اصفهان نام برد.

باران تگرگ ترانه‎ای که در رنگارنگ خزان طنین‌انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، این روزها با رسیدن به فصل پاییز و گذشتن از نخستین ماه آن، اصفهان بی‌زاینده‌رود و بی‌آب رنگ به رنگ شده و این زیبایی نه تنها در همه جای اصفهان که در کنار حاشیه بدون آ‌ب ‌زاینده‌رود با درختان هزار رنگ بیشتر نمایان شده است.

اصفهان چند سالی است که در اواخر آبان‌ماه و آذرماه با پدیده اینورژن و وارونگی دما روبه‌رو می‌شود و مردم شرایط خاصی را با توجه به این بدی آب و هوا تجربه می‌کنند، اما در اواخر هفته گذشته و اوایل هفته امروز هوای اصفهان هوای متفاوتی تجربه شد، به نحوی که چند روزی آفتاب پشت ابر سایبان دلچسبی را برای اصفهانی‎ها به ارمغان آورده است.

میترا سیدان، کارشناس پیش‌بینی هواشناسی استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، گفت: براساس نقشه‎های هواشناسی سامانه پایداری تا اواسط روز دوشنبه فعال است و بعد نواحی دیگر را درگیر می‎کند، اما شدت این سامانه تا یکشنبه شب است و سپس در بخش جنوب، غرب، جنوب و جنوب شرق استان را درگیر می‎کند.

وی با بیان اینکه این بارش از شنبه و به صورت پراکنده آغاز شده است، متذکر شد: در بین شهرستان‌های اصفهان، فریدون‎شهر با 9.7 میلی‎متر بیشترین بارش را داشته‎ است.

کارشناس پیش‎بینی هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه این دومین مرتبه است که در فصل پاییز شاهد بارش باران در اصفهان هستیم، تصریح کرد: تقریباً در همه جای استان بارش باران داشته‌ایم.

سیدان اضافه کرد: در بخش مرتفع استان اصفهان بارش برف را داریم و در ارتفاعات غرب و جنوب استان نیز بارش به صورت برف است.

کارشناس پیش‎بینی هواشناسی استان اصفهان بیان داشت: البته کاهش دما برای روز سه‎شنبه به بعد را داریم و با خروج این سیستم بارشی بین چهار تا پنج درجه افت دما پیدا می‎کنیم.

به گزارش فارس؛ از شب گذشته، هوای ابری و بارانی به همراه کاهش دما و وزش باد خفیف در اصفهان همچنان ادامه داشت تا آنجایی که عصر امروز بارش تگرگ مردم اصفهان را شگفت‌زده کرد و دقایقی ابر‌های متراکم در آسمان اصفهان نوید بارش‌های گسترده‌ای را داد و آغاز به بارش کرد؛ به نحوی که در کمتر از چند دقیقه برخی از خیابان‌های اصفهان را سفید‌پوش کرد.

شدت بارش تگرگ در اصفهان به حدی زیاد بود که برای دقایقی خیابان‌ها و اتوبان‌های شهر اصفهان سفیدپوشش و برای دقایقی عبور و مرور از خیابان‌ها به کندی پیش رفت، به نحوی که برخی از رانندگان از شدت بارش تگرگ مجبور به توقف در کنار خیابان‌ها و اتوبان‌ها شدند.

سرهنگ حسین غلامی، رئیس پلیس راهور شهرستان اصفهان با بیان اینکه این بارش تگرگ همه جای اصفهان را فرانگرفته و فقط در برخی از نقاط اصفهان شدت داشته است، هشدار فوری برای رانندگان صادر کرد که در این هوای بارانی با توجه به باریدن تگرگ با احتیاط رانندگی کنند تا سبب تصادف نشوند.

وی اذعان داشت: طی دو روز گذشته که اصفهان بارش باران داشته ‌و کف خیابان ها لیز شده است، حوادث و تصادفات رانندگی شدت پیدا کرده است، چنانکه در اتوبان وحید و در رو گذر آن تریلری به دلیل لیز بودن کف جاده به پایین پرتاب شده است.

حجت‎الله علی‎عسکریان، دیگر کارشناس هواشناسی استان اصفهان در خصوص بارش تگرگ در اصفهان گفت: این بارش تگرگ در حالی در پاییز اتفاق می‌افتد که طی چند سال گذشته تا به امروز بی‌سابقه بوده است و چنین تگرگی در این فصل در اصفهان نباریده بوده است.

وی اضافه کرد: البته ما روزهای گذشته اخطاریه هشدار از وضعیت هوا را صادر کرده بودیم، اما انتظار بارش تگرگ را نداشتیم، چراکه پیش‎بینی بارش برف را کرده بودیم.

کارشناس هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: احتمال تکرار این بارش تگرگ طی روزهای آینده بسیار کم است، هرچند همین مقدار بارش هم خسارت‎هایی را وارد کرده است.

وی ادامه داد: در واقع می‎توان گفت که این بارش تگرگ در این فصل و در اصفهان جزو موارد نادر بوده است، چراکه بارش تگرگ اصولاً در فصل بهار اتفاق می‌افتد و در پاییز به صورت برف نمود پیدا می‎کند.

به گزارش فارس؛ هرچند این بارش تگرگ برای دقایقی در اصفهان بارید، اما مردم اصفهان را واقعاً شگفت‎زده کرد، چراکه پس از این هوای ابری و بارش تگرگ، رنگین‎کمانی زیبا از پس ابرهای پاییزی نمایان شد که زیبایی پاییزی اصفهان را دوچندان و به یاد ماندنی کرد.

انتهای پیام/63012/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول