اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور حقوقی وزارت کشور:

رکن اساسی مدیریت شهری و روستایی شوراها و دهیاری‌ها هستند

مدیرکل امور حقوقی وزارت کشور گفت: در ارتباط با مدیریت شهری و روستایی رکن اساسی را شوراها و دهیاری‌ها تشکیل می‌دهند.

رکن اساسی مدیریت شهری و روستایی شوراها و دهیاری‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عزیز پدرام پیش از ظهر امروز در دوره آموزشی شوراهای اسلامی شهر و روستا که در ساختمان شماره دو استانداری خراسان جنوبی برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم اظهار داشت: در روز عاشورا در کربلا همه نوع انسان و همه قشر از زن و مرد، پیر و کودک، مسئول و غیرمسئول شرکت داشته که باید آنها را الگو برای زندگی خود قرار دهیم.

وی با بیان این‌که جلسات آموزشی در تمام عرصه‌ها ضروری است، ادامه داد: باید در تمام حوزه‌ها و عرصه‌ها دوره‌های آموزشی وجود داشته باشد.

مدیرکل امور حقوقی وزارت کشور افزود: در ارتباط با مدیریت شهری و روستایی رکن اساسی را شوراها و دهیاری‌ها تشکیل می‌دهند. اعضای شوراها و دهیاری‌ها باید با یکدیگر اتفاق‌نظر داشته و هماهنگ عمل کنند.اگر این کار انجام نشود کارها به خوبی صورت نگرفته و اخلال در کارها به وجود می‎آید.

این مقام مسئول با بیان این‌که دهیاری‌ها، بخشداری‌های و شهرداری‌ها باید به حوزه کاری خود آشنا باشند، یادآور شد: بینش و سواد به اندازه جایگاه و نقش افراد در گرفت مسئولیت بسیار مهم است.

پدرام به مهم‎ترین وظیفه دهیاری‌ها و شوراها اشاره کرد و متذکر شد: اجرای صحیح و دقیق قانون مهم‎ترین وظیفه این مسئولان است.

وی با بیان این‌که اگر ابهامی در درک قانون در زمینه کاری این افراد به وجود آمد می‌توانند به سامانه قوانین جمهوری اسلامی ایران که 200 نفر از کارشناسان حقوقی تمام قوانین موجود از سال 1285 قوانین را تنقیح کرده‌اند مراجعه و برخی از سؤالات این افراد پاسخ داده می‌شود.

مدیرکل امور حقوقی وزارت کشور اضافه کرد: تنقیح به معنای پالایش قوانین موجود و گذاشتن قوانین معتبر است.

پدرام با بیان این‌که شورا یک جنبه محلی دارد، یادآور شد: اعضای شوراها نسبت به تمام افراد مسئول بوده و نباید سلیقه فردی خود را در تصمیم‌گیری‌ها دخیل کنند. مهم‎ترین رکن در مدیریت بحث پاسخ‌گویی به انتظارات عمومی و رعایت حقوق مردم است.

مدیرکل امور حقوقی وزارت کشور ادامه داد: لازمه انجام این وظیفه اشراف داشتن به قوانین است.

پدرام با بیان این‌که شوراها می‌توانند از نظرات و پیشنهادات افراد با تجربه در زمینه‌های مختلف کاری خود استفاده کنند، متذکر شد: آموزش می‌تواند در فضای مجازی، کارگاهی و چهره به چهره صورت گیرد.

وی از اعضای شوراها خواست تا کتاب قانون را خوانده و قوانین مربوط به کار خود را برجسته کنند.

مدیرکل امور حقوقی وزارت کشور با بیان این‌که دهیاری‌ها مدیران ارشد روستا هستند، تصریح کرد: قانون برای تمام سازمان‌هایی که می‌توانند برای روستاها کاری انجام دهند وظیفه تعیین کرده است.

پدرام به برخی از اقدامات برای بهتر شدن کار شوراها، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها اشاره کرد و افزود: آشنایی با قانون دیوان محاسبات، استفاده از تجارب دیگران به ویژه شوراهای موفق در سال‌های گذشته، داشتن برنامه کاری، نظارت بر اعضای زیرمجموعه خود و آشنا بودن به قوانین کاری از جمله این اقدامات است.

وی با بیان این‌که داشتن برنامه کاری بسیار موثر برای پیشبرد بهتر فعالیت‌ شوراها در شهرها و دهیاری‌ها در روستاها است، اضافه کرد: اگر این برنامه وجود نداشته باشد در کارها دچار روزمرگی شده و نمی‌توانیم به مردم خدمت کنیم.

مدیرکل امور حقوقی وزارت کشور خاطرنشان کرد: اعضای شوراها و دهیاری‌ها باید با طرح‌های توسعه شهری و روستایی و مباحث بودجه آشنا شوند.

انتهای پیام/69021/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول