اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

سراسر جریان عاشورا درس‌آموز و ماندگار است

امام جمعه قم گفت: امام حسین (ع) همه کارها و سخنان خویش را در جریان عاشورا به گونه‌ای سامان داد که ماندگار شوند و موجب درس‌آموزی شوند.

سراسر جریان عاشورا درس‌آموز و ماندگار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین دوره بصیرت فرماندهی انتظامی استان قم که در حرم مطهر فاطمه معصومه (س) برگزار شد با بیان این‌که نیروی انتظامی همواره در راستای تقویت نظم و اقتدار خود کوشیده است، اظهار داشت: دوره‌های بصیرت هم تاثیر زیادی در این زمینه دارند و تقارن آن با ماه محرم برکات زیادی دارد.

وی افزود: یکی از مهمترین اتفاقات در جریان قیام امام حسین (ع) آن است که مجموعه‌ای از فضائل و معارف و کمالاتی که در دین می‌توان احراز کرد توسط ایشان، زینب کبری (س) و یارانشان اجرا و عرضه شد.

امام جمعه قم با بیان این‌که برخی فعالیت‌ها هم نوعی عمل و هم نوعی نمایش محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: داستان عاشورا 2 منظوره است؛ زمانی که امام حسین (ع) از مدینه خارج شدند به مردم آموزش دادند که اگر در وطن به دلایلی نتوان به وظایف دینی عمل کرد باید به منطقه دیگری هجرت کرد.

وی ادامه داد: اهل‌بیت (ع) علاقه ویژه‌ای به مدینه داشتند و اگر فشاری بر آن‌ها نبود هیچ‌گاه از این شهر خارج نمی‌شدند ولی اباعبدالله (ع) ترجیح دادند به همراه خانواده از مدینه هجرت کنند و این کارشان به همگان یاد داد که باید طوری رفتار شود که خانواده‌ها توجیه باشند.

آیت‌الله سعیدی با اشاره به ضرورت اهمیت دادن به خانواده از سوی سرپرستان و مردان عنوان کرد: دستور اسلام آن است که احترام متقابل در خانواده وجود داشته باشد ولی جاهلیت مدرن بر خلاف این امر عمل می‌کند.

تولیت آستان مقدس فاطمه معصومه (س) با بیان این‌که قرار بود امام حسین (ع) را در جریان انجام اعمال حج ترور کنند، گفت: اباعبدالل ه(ع) برای حفظ حرمت کعبه و خانه خدا از مکه خارج شدند؛ در جریان حرکت به سمت کربلا نیز ایشان به همگان آموزش دادند که گاهی لازم است انسان مهم را فدای اهم کند.

وی عنوان کرد: سخنانی که امام حسین (ع) در راه رسیدن به کربلا با خانواده و دیگران داشتند از دیگر درس‌هایی است که می‌توان از حادثه عاشورا برداشت کرد؛ یکی از درس‌های مهم آن است که انسان حتی با دشمنانش هم طوری رفتار کند که راه بازگشت برای آنها باز باشد.

آیت‌الله سعیدی با بیان این‌که در نهاد همه انسان‌ها خصلت‌های خوبی وجود دارد که در روز مبادا به کمک آدمی می‌آیند، گفت: حر که در جریان سفر امام حسین (ع) جزو یاران ایشان شد حرمت و محبت حضرت زهرا (س) و اهل‌بیت (ع) را نگاه داشت و همین ویژگی عامل نجات او شد.

امام جمعه قم افزود: امام حسین (ع) همه کارها و سخنان خویش را به گونه‌ای سامان داد که ماندگار شوند و موجب درس‌آموزی شوند.

انتهای پیام/78004/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول