اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در روز ولادت امام هادی (ع)

ضریح‌های مطهر امامزادگان ناصر و یاسر (ع) غبارروبی شد

مدیر اجرایی آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر (ع) طرقبه گفت: آیین غبارروبی و عطرافشانی ضریح‌های مطهر این امامزادگان عظیم‌الشأن امروز در روز ولادت امام هادی (ع) انجام شد.

ضریح‌های مطهر امامزادگان ناصر و یاسر (ع) غبارروبی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه شاندیز، سید محمود محمودی ظهر امروز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: امامزادگان ناصر و یاسر (ع) از فرزندان موسی بن جعفر (ع) و برادران حضرت رضا (ع) هستند.

وی افزود: در این مراسم که مشتاقان اهل ‌بیت عصمت و طهارت (ع) حضور داشتند مداحان به مدیحه‌سرایی پرداختند و هر یک از حاضران با حضور در داخل ضریح‌های مطهر امامزادگان ناصر و یاسر (ع) خود را متبرک کردند.

مدیر اجرایی آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر (ع) طرقبه اضافه کرد: به ‌طور معمول آیین غبارروبی ضریح‌های مطهر این دو امامزادگان هر ماه یکبار انجام می‌پذیرد و امروز به مناسبت سالروز خجسته میلاد دهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام علی‌النقی ‌الهادی (ع) با حضور پرشور زائران، خادمان، مسئولان شهرستانی، خانواده‌های شهدا و حجت‌الاسلام ایزدی امام جمعه شهر طرقبه این کار انجام شد.

محمودی حضور در این مراسم معنوی را توفیق الهی دانست و ادامه داد: حضور خادمان و اقشار مردم در این برنامه سبب برقراری ارتباط معنوی با اهل ‌بیت‌ (ع) می‌شود.

مدیر فرهنگی قرآنی این آستان مقدس نیز گفت: نذورات مردمی در این آیین پس از جمع‌آوری به تالار شمارش وجوه منتقل شده و پس از شمارش به نمایندگان بانک عامل سپرده می‌شود تا به حساب مخصوص واریز گردد.

حجت‌الاسلام هادی غلامی خاطرنشان کرد: این نذورات برای امور جاری، عمرانی، رفاه زائران و فعالیت‌های فرهنگی قرآنی هزینه می‌شود.

انتهای پیام/2202/ز20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول