اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کوثری در گفت‌وگو با فارس:

همه باید از دیپلمات‌های کشورمان حمایت کنیم / ضرورت وحدت و وفاق ملی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط حساس خارجی کشورمان، همه باید از دیپلمات‌ها و تیم مذاکره‌کننده ایرانی حمایت کنیم.

همه باید از دیپلمات‌های کشورمان حمایت کنیم / ضرورت وحدت و وفاق ملی

اسماعیل کوثری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر و به ویژه پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری،‌ تغییراتی در تاکتیک‌های دیپلمات‌های ایرانی در مواجهه با رخدادهای بین‌المللی ایجاد شده است.

* اصول سیاست خارجی ایران تغییری نکرده است

وی تصریح کرد: این تغییرات پس از انتخابات طبیعی است و به هر حال دولت‌ها شیوه‌هایی برای اجرا و تحقق برنامه‌های خود دارند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خانه ملت افزود: این تغییرات در شیوه اجرایی بوده و در اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی تغییری حاصل نشده است.

کوثری در پاسخ به این پرسش که عملکرد تیم مذاکره‌کننده ایران با 1+5 را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: از ابتدا هم ایران آمادگی خود را برای شفاف‌سازی و مذاکره اعلام و تاکید کرده‌ایم که ما فعالیت پنهانی نداشته و نخواهیم داشت و در دکترین دفاعی ایران بمب اتم هیچ جایگاهی ندارد.

وی افزود: از سوی دیگر رهبری معظم انقلاب اسلامی خط و مشی سیاست خارجی را بر اساس اصول و آرمان‌های انقلاب ترسیم فرموده و تیم مذاکره‌کننده فعلی و در بعد کلان‌تر دولت و دستگاه دیپلماسی در همین چارچوب فعالیت کرده و اهداف نظام را جلو می‌برند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ایران در شرایط حساسی در حوزه خارجی قرار داشته و باید یک وحدت و وفاق ملی در داخل داشته باشیم تا مذاکره‌کنندگان کشورمان در مقابل غربی‌ها بتوانند با قدرت از منافع ملی دفاع کنند.

کوثری بیان داشت: بنابراین در شرایط فعلی ضروری است که به دیپلمات‌های کشورمان اعتماد کرده و از آنها حمایت کنیم و به طور قطع تیم مذاکره‌کننده ایرانی با داشتن پشتوانه داخلی، می‌تواند از منافع کشورمان دفاع کند.

وی در پایان گفت: رویکرد مجلس و کمیسیون امنیت ملی نیز به همین صورت است و تلاش داریم تا از دستگاه سیاست خارجی کشورمان و دیپلمات‌های ایرانی دفاع کنیم، البته اگر انتقادی هم وجود داشته باشد، در چارچوب روابط مجلس و دولت و بر اساس سازوکارهای قانونی آنها را بیان خواهیم کرد.

انتهای پیام/2302/صا40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول