اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خبر داد

افزایش 20 دستگاه موتورسیکلت به ناوگان امدادی مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در راستای تقویت ناوگان امدادی، پاسخگویی موثر و سریع به فوریت‌های امداد و نجات20 دستگاه موتورسیکلت با اعتبار 650 میلیون ریال به ناوگان امدادی استان پیوست.

افزایش 20 دستگاه موتورسیکلت به ناوگان امدادی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، مهدی ولی‌پور با ارائه گزارشی از تحولات زیرساختی در جمعیت هلال احمر استان در دوسال گذشته گفت: پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای از 11 به 33 پایگاه افزایش یافت.

وی بیان داشت: نوسازی 100 درصدی ناوگان امدادی، استقرار یک فروند بالگرد امدادی و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته، اهتمام ویژه به آموزش‌های امدادی، تربیت نجات‌گر و امدادگر مجرب و ارتقای این شاخص از 630 امدادگر و نجاتگر به 2 هزار و 760 نفر از دیگر اقدامات ما بود.

این مسئول یادآور شد: فعال‌سازی خط سراسری 112 ندای امداد، کاهش زمان رسیدن تیم‌های امدادی به صحنه حادثه «گلدن تایم» از 8 دقیقه و 30 ثانیه که میانگین کشوری است به 7 دقیقه و 30 ثانیه در مازندران، افزایش سطح مساحت انبارهای امدادی از 4 هزار و 200 مترمربع به 8 هزار مترمربع، برگزاری بیش از یک‌هزار و 800 دوره آموزش با برخورداری 40 هزار نفر، تهیه و پخش 72 برنامه تلویزیونی و 62 برنامه رادیویی از دیگر اقدامات ما بود.

ولی‌پور اذعان داشت: اجرای طرح ملی امداد و نجات به صورت پایلوت در ساری با تهیه 100 هزار نسخه پرسش‌نامه و 30 هزار کیف امدادی، تهیه و توزیع 400 هزار بروشور و بسته اطلاع‌رسانی در طرح‌های نوروزی و راهنمایی مسافران تابستانه و امضای تفاهم‌نامه همکاری با دستگاه‌های مختلف اجرایی استان از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر استان در راستای تقویت زیرساخت‌های امدادی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: هر چند با توجه به اقدامات زیرساختی انجام شده در جمعیت هلال احمر استان از نگرانی‌های گذشته فاصله گرفتیم اما با توجه به وضعیت طبیعی و انسانی استان که سالانه میزبان بیش از 20 میلیون گردشگر است هنوز  با شاخصه‌های استاندارد و قابل قبول امداد و نجات فاصله زیادی داریم.

 

* اجرای 30 پروژه داوطلبی از سوی جمعیت هلال احمر مازندران

 

در دیگر خبر روابط عمومی جمعیت هلال احمر مازندران، معاون داوطلبان جمعیت هلال احمر مازندران گفت: در مهرماه سال جاری 30 پروژه داوطلبی به همت اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر استان اجرا شد.

سیف‌الله صادقیان بیان داشت: برگزاری 70 نشست با روسا و سرگروه‌های خانه‌های داوطلب، پایگاه‌ها، مساجد و خانه‌های روستایی، مساعدت درمانی بلاعوض به 26نفر به میزان 6 میلیون و 120 هزار ریال، جذب 276 نفر داوطلب در هفته کاهش بلایای طبیعی، برگزاری 12 دوره آموزش داوطلبان به تعداد 271 نفر از جمله اقدامات این بخش بود.

وی ادامه داد: برگزاری چهار اردوی تفریحی و آموزشی ویژه داوطلبان بهشهر، بابل و ساری و برنامه‌ریزی برای اهدا 48 واحد خون از سوی داوطلبان از دیگر اقدامات معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر استان بوده است.

انتهای پیام/2296/ک/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول