اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا:

اصلاح امور فرهنگی از اداره‌ها آغاز شود

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا گفت: مسئولان برای ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر اصلاح امور فرهنگی را از اداره‌های زیرمجموعه خود آغاز کنند.

اصلاح امور فرهنگی از اداره‌ها آغاز شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حجت‌الاسلام کاظم حافظ‌نیا عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: اصلاح امور فرهنگی هر جامعه‌ای باید از مسئولان  فرهنگی همان جامعه آغاز شود.

وی با تأکید بر لزوم شناسایی نیازها و ‌آسیب‌های فرهنگی آستارا، بر لزوم برنامه‌ریزی و وجود یک ضمانت قوی اجرایی بر اجرای مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان تأکید کرد.

امام جمعه آستارا بحث ساماندهی فرهنگ شهرستان را تنها توسط یک یا چند اداره فرهنگی ندانست و گفت: تمام اداره‌ها و ارگان‌ها باید در این زمینه همکاری کنند.

امام جمعه آستارا، پیگیری مصوبات جلسات قبلی ترویج فرهنگ عاشورایی و ترویج فرهنگ عاشورایی و فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را از موضوعات جلسه مذکور عنوان کرد.

وی افزود: ترویج فرهنگ عاشورایی همان ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی منکر است.

حافظ‌نیا، امام حسین (ع) را شهید راه امر به معروف و نهی از منکر خواند و خاطرنشان کرد: تمام مسئولان در دهه امر به معروف و نهی منکر باید بینیم در قبال ترویج این فرهنگ چه نقشی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: اگر مردم اصلاح امور فرهنگی را در ما مسئولان نبیند هرگز به اصلاح امور فرهنگی خود نمی‌پردازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی آستارا، تذکر لسانی را یکی از مهم‌ترین موارد امر به معروف و نهی از منکر خواند و یادآور شد: تمام مسئولان باید اصلاح امور فرهنگی جامعه را از اداره‌های زیرمجموعه و کارکنان خود آغاز کنند. 

وی رعایت حجاب اسلامی توسط کارمندان زن در تمام اداره‌ها را مورد تأکید قرار داد و متذکر شد: تمام مسئولان باید در این زمینه به کارمندان زیرمجموعه خود تذکر دهند و امر به معروف و نهی منکر کنند.

حافظ‌نیا با بیان اینکه مسئولان موظف هستند آبروی حکومت اسلامی را حفظ کنند، خاطرنشان کرد: تدوین سبک زندگی اسلامی مورد تأکید و فرمایش مقام معظم رهبری آخرین مورد مطرح شده در شورای مذکور است.

وی افزود: برای این منظور با کمک کارشناسان راه‌های ترویج سبک زندگی اسلامی را مورد بررسی و مشورت قرار می‌دهیم.

به گزارش فارس، امروز همچنین در برنامه‌ای جداگانه با حکم خسرو صادقی مدیر کل تعاون، کار و امور اجتماعی گیلان «نعمت یاورپور» سرپرست اداره تعاون، کار و امور اجتماعی آستارا منصوب و از تلاش‌های محمود ساسانیان قدردانی شد.

انتهای پیام/84001/ک30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول