اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل:

مرکز بیماران تنفسی در منطقه سیستان افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: با توجه به مشکلات طوفان‌ها و ریزگردها در منطقه سیستان، به زودی مرکز بیماران تنفسی در این منطقه افتتاح می‌شود.

مرکز بیماران تنفسی در منطقه سیستان افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، علی‌اکبر نصیری عصر امروز در نشست خبری که در دانشگاه علوم پزشکی زابل برگزار شد، اظهار داشت: با تعامل خوبی که با نمایندگان مجلس و وزارت بهداشت وجود دارد، درصدد بالا بردن ظرفیت جذب نیروهای متخصص در منطقه سیستان هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل با بیان اینکه سعی داریم متخصصان بومی را تقویت کنیم، افزود: در حال حاضر 80 پزشک متخصص در منطقه سیستان وجود دارد  که در برخی از رشته‌ها چند نفر و در برخی از رشته‌ها یک نفر هستند.

این مسئول ادامه داد: اسکان این پزشکان در بیمارستان و خارج از بیمارستان یکی از امتیازاتی است که به پزشکان داده شده است.

وی عنوان کرد: پیرو گزارشاتی که از سوی کارشناسان آب این دانشگاه داده می‌شود، آب تصفیه‌خانه سالم است اما آب بعد از تصفیه وارد لوله شده که به علت قدیمی و فرسوده بودن لوله‌ها دچار مشکل می‌شود، در این راستا کارشناسان دانشگاه هر روز کار نمونه برداری آب را انجام می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل مطرح کرد: با توجه به مشکلات طوفان‌ها و ریزگردها در منطقه به زودی مرکز بیماران تنفسی در منطقه افتتاح خواهد شد اعتبارات آن در بودجه دیده شده و در یک زمانیندی مشخص راه‌اندازی خواهد شد.

وی به آمار بالای تالاسمی در منطقه اشاره و تصریح کرد: با یک آزمایش ساده و مشاوره‌های قبل از ازدواج می‌توان جلوی بیماری تالاسمی را گرفت.

این مسئول نقش رسانه‌های در پیشگیری از انواع بیماری‌ در منطقه را خوب ارزیابی کرد و گفت: در قرن 21 یکی از مهم‌ترین ابزار که برتری آن بیشتر از چند ارتش است، رسانه است.

نصیری با بیان اینکه یکی از وظایف رسانه‌ها سرعت، دقت و صحت است، وجود رادیو شهری زابل را یک ظرفیت خوب و تاثیرگذار در منطقه عنوان کرد.

انتهای پیام/75004/ش30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول