اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی:

هیچ کسی حق تعرض به جایگاه برجسته رسانه را ندارد

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: هیچ کسی حق تعرض به جایگاه برجسته رسانه را نخواهد داشت و طبیعتاً دستگاه قضایی با عاملان برخورد قانونی می‌کند.

هیچ کسی حق تعرض به جایگاه برجسته رسانه را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی بعد از ظهر امروز در دیدار تنی چند از اعضای هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خراسان شمالی از فعالان عرصه رسانه به عنوان سپاه قلم یاد کرد و بیان داشت: مطبوعات چشم و گوش بیدار جامعه بوده و رسالتی خطیر و سنگین در عرصه اطلاع‌رسانی عهده‌دار هستند.

وی با اشاره به اینکه فعالان این عرصه نقش مهمی را در گشودن حقایق دارند تصریح کرد: بایستی برخی از معضلات جامعه به صورت عمیق در قالب اخبار و گزارش‌ها پرداخته شود.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: به طور حتم اگر قلم را از رسانه بگیریم حقایق پنهان می‌ماند، از این رو نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه مطالب رسانه‌های به ویژه روزنامه‌ها استان را پیگیری می‌کنم تصریح کرد: انعکاس برخی از گزارش‌ها سبب شده تا دادگستری این مشکلات را از دستگاه‌های متولی، پیگیری و مطالبه کند.

‌قدرتی ‌یکی از سیاست‌های دستگاه قضایی را پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: انتشار سلسله گزارش‌های مرتبط در رسانه‌ها می‌تواند کمک مهمی را به دستگاه قضایی داشته باشد و ما از آن استقبال می‌کنیم.  

وی  در عین حال رعایت خطوط قرمز از سوی خبرنگاران را مورد تاکید قرار داد و گفت: بایستی همه در چارچوب و مدار قانون عمل کرده تا اثرات آن به جامعه برسد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی یاد‌آور شد: در آینده طی نشستی برخی مسائل را با خبرنگاران استان در میان خواهم گذاشت.

وی همچنین نسبت به بررسی‌ها برای راه‌اندازی شورای حل اختلاف رسانه در استان قول مساعد داد.

قائم مقام دادگستری خراسان شمالی هم نقش رسانه‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: خوشبختانه تعامل خوبی بین مسئولان و رسانه‌ها وجود دارد.

‌مصطفی عبداللهی کاهش اطاله دادرسی را از محوری‌ترین سیاست‌های قوه قضائیه دانست و گفت: باید به هر شکل تلاش شده تا اطاله دادرسی در جریان رسیدگی به پرونده‌ها نداشته باشیم.

رئیس هیئت مدیره خانه خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به عضویت افزون بر 200نفر در خانه مطبوعات استان تصریح کرد: به طور حتم نقش رسانه‌های استان در توسعه و فرهنگ‌سازی در ابعاد مختلف اجتناب‌ناپذیر است.

ملک محمد علیزاده پایین بودن آستانه تحمل مدیران در انعکاس مطالب و نقد منصفانه را یک نقطه ضعف برشمرد و اضافه کرد: ارائه نقد در رسانه‌ها به نفع مدیران و استان بوده و بایستی از آن همواره استقبال کرد.

وی افزود: البته رسانه‌های خراسان شمالی به دور از حاشیه‌ها  یکی از استان‌های همراه بوده که همواره این ویژگی زبانزد است و بایستی آن را قدر دانست.

به گزارش فارس، این نشست در محل دفتر رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی برگزار شد.

انتهای پیام/63002/‌ش40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول