اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر فرهنگسرای فن‌آوری و رسانه مشهد مطرح کرد

افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان/ نیمی از مردم به اینترنت دسترسی دارند

مدیر فرهنگسرای فن‌آوری و رسانه شهرداری مشهد گفت: در برنامه‌ها و سیاستگذاری‌های فرهنگسرا، سواد رسانه‌ای در اولویت است و تلاش می‌شود سطح سواد رسانه‌ای مردم مشهد را ارتقا دهیم.

افزایش سواد رسانه‌ای مخاطبان/ نیمی از مردم به اینترنت دسترسی دارند

مرتضی کامل نواب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: با توجه به اینکه نیمی از مردم به اینترنت دسترسی دارند باید سواد در حوزه تعامل با اینترنت را افزایش دهیم و آسیب‌ها را شناسایی و مردم را نسبت به آنها آشنا کنیم.

مدیر فرهنگسرای رسانه بیان کرد: در سال 1388 فرهنگسرا برای ورود به حوزه فرهنگی، فن‌آوری اطلاعات و رسانه راه‌اندازی شد.

کامل نواب تصریح کرد: در برنامه‌های فرهنگسرا از برنامه‌ریزی استراتژیک استفاده کرده‌ایم و هر مجتمع فرهنگی می‌تواند برای هر حوزه یک برنامه‌ریزی راهبردی داشته، اهدافش را تعریف کرده و لایه‌ها و فرایندها را ببیند.

وی بیان کرد: مشهد دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه سینما است و در راستای این موضوع برگزاری جلسات نقد فیلم با حضور عوامل فیلم در فرهنگسرای فن‌آوری و رسانه، سبب ارتقاء کیفی در استان می‌شود.

مدیر فرهنگسرای رسانه گفت: برای اهالی رسانه و مخاطبین خاص، فرهنگسرا اقدام به آموزش‌های مرتبط با موضوع سواد رسانه‌ای می‌کند.

وی اظهار کرد: در حوزه انیمیشن و کارتون با 10 نفر از فعالین، جلساتی برگزار شده تا به یک طرح کامل برای بهبود کار توسط متخصصین امر برسیم.

کامل با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تولید رسانه‌های دیجیتال در سال گذشته بیان کرد: نخستین جشنواره در حوزه وبلاگ، وب سایت و نرم‌افزار برگزار شد و بیش از 400 اثر شرکت کردند و تلاش می‌شود امسال هم برگزار شود.

مدیر فرهنگسرای فن‌آوری و رسانه مشهد اظهار کرد: فراخوان جشن از تلگراف تا تبلت، تولید چهار انیمیشن و دو کلیپ آموزشی با موضوعاتی مثل آسیب‌های رسانه‌ای و بخش فن‌آوری، انتشار کتاب اتوبوس در هفت عنوان، برگزاری دو نمایشگاه سواد رسانه‌ای به صورت گرافیکی، ایستگاه رسانه در پارک لاله، کوهسنگی و... از اقدامات و فعالیت‌های فرهنگسرا است.

کامل با اشاره به شناسایی مشکلات مردم در این حوزه بیان کرد: دبیر کانون فرهنگسرا مسائل مربوط به محله‌ها را شناسایی می‌کند و پس از بررسی مشکلات، آموزش‌های لازم برای نیاز مخاطبان انتخاب می‌شود.

وی گفت: در راستای ارتباط با مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها جلساتی با حضور دانشجویان برگزار شده و تورهای آموزش رسانه‌ای و فن‌آوری طراحی کردیم که مخاطب آن جوان‌ها هستند.

مدیر فرهنگسرای فن‌آوری و رسانه مشهد بیان کرد: در این کارگاه‌ها علاوه بر آموزش تئوری، وبلاگ نویسی، آدرس ایمیل و... به صورت کاربردی آموزش داده می‌شوند.

کامل در مورد فعالیت فرهنگسرا در حوزه مدارس، بیان کرد: در این حوزه تعاملاتی با آموزش و پرورش داشتیم و چون با مشکلات مسائل فرهنگی آشنا هستیم، می‌توانیم در این حوزه کمک‌های خوبی ارائه دهیم.

وی گفت: در راستای تشکیل کانون‌های فن‌آوری و رسانه، 14 کانون تشکیل شده و بیش از 20 کانون که به طور محتوایی با موضع رسانه ارتباط دارند، فعال هستند.

انتهای پیام/2202/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول