اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان:

اجرای طرح تفکیک زباله نیازمند مشارکت مردم لاهیجان است

رئیس شورای اسلامی شهر لاهیجان گفت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ نیازمند مشارکت همه جانبه شهروندان لاهیجانی است.

اجرای طرح تفکیک زباله نیازمند مشارکت مردم لاهیجان است

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، ابراهیم مهربان بعد از ظهر امروز در مراسم رونمایی از طرح همیار شهردار این شهر، آموزش تفکیک زباله از مهدهای کودک و مدارس ابتدایی را مهم دانست.

وی، کودکان را آینده‌سازان فردای کشور و مهم‌ترین عامل ارتقای فرهنگی و اجتماعی خواند و اظهار کرد: آموزش‌های اجتماعی برایی آنها موثرتر است.

رئیس شورای شهر لاهیجان با بیان اینکه اجرای برنامه‌های آموزشی در بین کودکان هزینه نیست، خاطرنشان کرد: این یک سرمایه‌گذاری بلند مدت محسوب می‌شود که می‌تواند به نسل‌های بعدی انتقال یابد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح تفکیک از مبدأ، تصریح کرد: مدیریت در تولید زباله یکی از مهم‌ترین عوامل بازیافت زباله محسوب می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند با مدیریت مصرف کاغذ و مداد گامی مهم در راستای داشتن شهری زیبا و پاک بردارند.

مهربان، خواستار مشارکت بیشتر شهروندان در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ شد و بیان داشت: اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ نیازمند مشارکت همه جانبه شهروندان لاهیجانی است.

شهردار لاهیجان نیز در مراسم مذکور کاهش حجم تولید، جمع‌آوری، حمل و دفع مناسب زباله، ترویج فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندی را از برنامه‌های مرکز پسماند شهرداری این شهر ذکر کرد.

رضا کحالی با بیان اینکه اکنون طرح تفکیک زباله در برخی از نقاط شهری انجام می‌شود، اظهار کرد: آموزش بیشتر شهروندان در این راستا ضروری است.

وی با قدردانی از عملکرد مرکز پسماند شهرداری لاهیجان خاطرنشان کرد: اقدام‌های شهرداری لاهیجان به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در سطح استان در بحث تفکیک زباله از مبدأ بسیار نویدبخش است.

این مسئول، شهرداری لاهیجان را یکی از شهرداری‌های برتر در گیلان و مازندران معرفی کرد. 

انتهای پیام/84001/ذ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول