اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور:

آیت‌الله ملک‌حسینی در علم و مبارزه شخصیتی مانند شهیدان بهشتی و باهنر داشت

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور گفت: آیت‌الله مرحوم ملک‌حسینی در علم و مبارزه شخصیتی همچون شهیدان بهشتی و باهنر داشت.

آیت‌الله ملک‌حسینی در علم و مبارزه شخصیتی مانند شهیدان بهشتی و باهنر داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی عصر امروز در مراسم یکمین سالگرد رحلت آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی نماینده فقید ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی به دست یک مرجع تقلید ممکن شد که شاگردان مبرز بسیاری را در اقصی نقاط کشور تربیت کرده بود.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: بسیاری از جامعه‌شناسان و متفکرین شرقی و غربی به دنبال این بودند که تجزیه و تحلیل کنند چرا این انقلاب با دست خالی و با کمترین امکانات در این قرن رخ داد و علت اصلی شکل‌گیری آن چه بوده است.

آیت‌الله فرحانی بیان کرد: آن‌ها پس از بررسی همه رخدادها و عوامل سرانجام به این نتیجه رسیدند که شخصیت امام راحل بیش از هر چیز دیگر در وقوع این انقلاب اثرگذار بوده است. 

معاون آموزش حوزه‌های علمیه کشور در ادامه به تربیت شاگردانی بزرگ توسط امام راحل اشاره کرد و گفت: هر یک از این شاگردان در گوشه‌ای از کشور و در نقاط مختلف جهان از جمله اروپا نقش مبلغ و پیام‌رسان سخنان امام را داشتند که از جمله آن‌ها می‌توان به آیت‌الله ملک‌حسینی اشاره کرد.

وی نقش آیت‌الله مرحوم ملک‌حسینی را همانند شهیدان بهشتی و باهنر دانست و گفت: شخصیت آیت‌الله ملک‌حسینی در مبارزه و علم همانند آن شهیدان والا مقام بود.

آیت‌الله فرحانی از نقش آیت‌الله ملک‌حسینی در بیداری عشایر جنوب کشور گفت و افزود: به همان اندازه که شخصیت‌هایی همچون شهیدان بهشتی و باهنر و مطهری در روشنگری جامعه و مردم نقش داشتند آیت‌الله ملک‌حسینی در بیداری مردم استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد و عشایر جنوب کشور نقش بیدار کننده ایفا کرد.

این استاد حوزه با تبریک به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل انتخاب آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی به عنوان نماینده ولی‌فقیه در این استان و نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با این انتخاب شایسته راه و اندیشه آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی تداوم خواهد یافت.

انتهای پیام/2571/ش30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول