اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست امروز مسئولان استانی

تاریخ برگزاری مراسم سالگرد رحلت آیت ا‌لله ملک‌حسینی مشخص شد

در نشست امروز مسئولان استانی تاریخ برگزاری مراسم رحلت آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص شد.

تاریخ برگزاری مراسم سالگرد رحلت آیت ا‌لله ملک‌حسینی مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز نشست تصمیم‌گیری در خصوص برنامه‌ریزی برگزاری یکمین سالگرد رحلت نماینده ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست که مسئولان استانی از دستگاه‌های مختلف و تعدادی از فرمانداران شهرستان‌های هشت‌گانه استان حضور داشتند، حجت‌الاسلام سید امان‌الله حسینی‌صدر با بیان بزرگی و کرامات خاندان ملک‌حسینی اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله سید کرامت‌الله ملک‌حسینی از علمای برجسته کشور بودند که وجود ایشان برای استان ما یک نعمت بود.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود در این نشست ابراز کرد: وجود پر برکت فرزند بزرگوار ایشان اکنون مایه فخر و مباهات در استان است.

حجت‌الاسلام حسینی‌صدر برگزاری مراسمی در خور شخصیت آن عالم ربانی را وظیفه همه مسئولان در استان دانست و گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که وقتی کسی وارد منطقه می‌شود احساس کند که اتفاقی در استان در حال رخ دادن است.

امام جمعه موقت شهر یاسوج تبلیغات گسترده برای برگزاری باشکوه این مراسم بدون هرگونه اسراف و ریخت و پاش و زرق و برق را خواستار شد و گفت: باید این مراسم وجهه مردمی داشته باشد.

در این نشست مقرر شد مراسم رحلت آیت‌الله ملک‌حسینی در روز 12 آبان مصادف با سالگرد رحلت آن عالم ربانی در یاسوج و در مصلای امام خمینی در عصر همان روز برگزار شود که برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و دعوت از یک سخنران ملی و کشوری از رئوس این برنامه‌ها خواهد بود.

آیت‌الله سید کرامت‌الله ‌ملک‌حسینی از علمای به نام کهگیلویه و بویراحمد بود که در استان فارس و در جنوب کشور به عنوان عالمی مبارز و فقیهی اندیشمند و مسلط بر بیشتر علوم اسلامی شناخته می‌شد.

آیت‌الله ملک‌حسینی از آن دسته علمایی بود که حضور در جبهه و جنگ را در کارنامه داشت و فرزند ایشان در دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت رسید.

وی سابقه 50 ساله در نظام جمهوری اسلامی از مبارزات 15 خرداد 42 داشت که با حکم و دست‌خط امام راحل به عنوان نماینده امام در استان کهگیلویه و بویراحمد از همان اوان انقلاب شناخته شد.

آیت‌الله ملک‌حسینی مدیر بزرگترین مدرسه علمیه در شهر شیراز به نام مدرسه خان بود که علمای زیادی را در جنوب کشور تربیت کرد و بسیاری از آن‌ها اکنون در مدیریت‌های مختلف و در حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور به کار مدیریتی و تربیت شاگرد می‌پردازند.

آیت‌الله ملک‌حسینی در آبان‌ ماه سال 91 به دیار باقی شتافت و پیکر آن عالم برجسته در کنار جدش اما‌م‌زاده قاسم در یاسوج به خاک سپرده شد.

پس از رحلت‌ آیت‌الله ملک‌حسینی، طی حکمی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی فرزند ارشد ایشان به نمایندگی ولی‌فقیه در این استان منصوب شد.

انتهای پیام/2571/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول