اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

همه باید همانند حضرت زینب(س)، پاسدار خون شهدا باشیم

امام جمعه همدان گفت: همه باید همانند حضرت زینب(س)، پاسدار خون شهدا باشیم.

همه باید همانند حضرت زینب(س)، پاسدار خون شهدا باشیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در یادواره شهدای روحانی در حوزه علمیه کوثر تویسرکان، با اشاره به اینکه امروز هیچ قشری به اندازه روحانیت دشمن ندارد، اظهار کرد: روحانیت با وجود همه کاستی‌ها در طول 1400 سال، از لحاظ عملی و نظری در مسیر ائمه اطهار (ع) حرکت کرده است.

به گفته وی ترویج دین اسلام از سوی روحانیت شیعه یک افتخار بزرگ است که باید مد نظر باشد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه شهدا درس شهادت را از علمای دین یاد گرفتند، تاکید کرد: همه شهدا مدیون امام خمینی(ره) هستند، زیرا اگر ایشان نبودند درب شهادت بر روی همه بسته بود.

وی با بیان اینکه روحانیت شیعه پاسدار خون شهداست، بر استمرار برگزاری یادواره‌ها تاکید کرد و افزود: همه باید همانند حضرت زینب(س)، پاسدار خون شهدا باشیم.

محمدی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، اذعان داشت: فراموش شدن شهدا ترفند استکبار است پس باید مراقب بود.

وی با تاکید بر اینکه شهدا با پیروی از مکتب عاشورا خدایی شدند، تاکید کرد: غیر از عاشورای حسینی هیچ وسیله‌ نجاتی برای بشر وجود ندارد.

امام جمعه همدان 22 شهید روحانی را افتخار تویسرکان دانست و گفت: ترویج حماسه‌سازی‌های شهدا باید در سطوح مختلف جامعه انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه تویسرکان از حیث فرهنگی و مدنیت از همدان جلوتر بود، اما اکنون عقب مانده است، خطاب به مسئولان و مردم گفت: زمینه رشد و فکر تویسرکان بیش از جاهای دیگر است، پس نگذارید گذشته فاخر تویسرکان از دست رود.

*حوزه علمیه تویسرکان 400 سال قدمت دارد

امام جمعه تویسرکان نیز 22 شهید روحانی را افتخار این شهرستان خواند و خاطرنشان کرد: تویسرکان 751 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی با اشاره به قدمت 400 ساله حوزه علمیه تویسرکان گفت: این مهم نشان از تدین و ولایی بودن مردم این دیار دارد.

وی در پایان؛ راه شهدا را چراغ راه جامعه در فراز و نشیب‌ها دانست و گفت: همه باید از خون شهدا صیانت کرده و ادامه‌ دهنده راه آن‌ها باشیم.

انتهای پیام/89010/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول