اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

جامعه با حفظ جایگاه شهدا از آسیب‌های سیاسی مصون می‌ماند

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: جامعه با حفظ جایگاه شهدا از آسیب‌های سیاسی مصون می‌ماند.

جامعه با حفظ جایگاه شهدا از آسیب‌های سیاسی مصون می‌ماند

به گزارش بخش دفاع مقدس خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی کنگره شهدای مازندران، سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی، فرمانده سپاه کربلا و دبیرکل کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید مازندران، معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلا و رئیس ستاد کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید مازندران و مسئولان دیگر بخش‌های ستاد اجرایی این کنگره، با نماینده مقام معظم رهبری در استان، دیدار و گفت‌وگو کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران در این دیدار گفت: یاد و نام شهدا، این عزیزان و یاران هر وقت و هر ساعت و به هر عنوان که باشد آن فضا را معطر می‌کند.

آیت‌الله نورالله طبرسی با اشاره به اینکه  ما باید فرهنگ شهادت را زنده نگه داریم، اظهار داشت: انقلاب ما باید زنده باشد، همانطور که عاشورا زنده است.

وی با بیان اینکه عاشورا به این دلیل هر سال پررنگ‌تر می‌شود که عاشقانه از امام حسین(ع) و یاران امام حسین(ع) و شهدای کربلا نام می‌بریم، بیان داشت: مسئولان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مازندران با برگزاری این اجلاسیه و کنگره کاری به یاد ماندنی از خود بر جای می‌گذارند.

نماینده مقام معظم رهبری در مازندران اضافه کرد: شما برادران سپاه متولیان این عزیزان هستید، همه ما باید شریک و سهیم باشیم؛ شهدا برای ما زمینه خدمت‌گزاری را با اهدای خونشان فراهم و آماده کردند و ما هم باید میراث‌دار خون آنها باشیم.

آیت‌الله طبرسی اذعان داشت: مسئله شهدا و شهادت و ادامه دادن راه آنها، برای ما مهم است و اگر بی‌تفاوت باشیم، خصلت دنیا گریزی‌مان به دنیاگرایی تبدیل می‌‎شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ابراز داشت: این مراسم‌ها، کنگره و اجلاسیه‌ها و نشان دادن صحنه پیکار، درسی می‌شود برای ما و همچنین هشدار و بیدارباش برای همه ما است، بنابراین نباید بی‌تفاوت باشیم. باید ارزش‌ها و جانفشانی‌هایی که شهدا از خود بر جای گذاشته‌اند را عرضه و ارائه کنیم تا مصون باشیم و جامعه‌ای پاک داشته باشیم.

وی افزود: جریان، جریان حق و معنوی است و همین که یک مقدار حرکت کنید، مورد احترام قرار می‌گیرید، چون این کارها باارزش است.

آیت‌الله طبرسی بیان داشت: باید همه ما جایگاه این شهدا را زنده و حفظ کنیم تا جامعه ما از آسیب‌های سیاسی مصون بماند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران نیز در این دیدار با قدردانی از همه دست‌اندرکاران به‌ ویژه فرمانده سپاه کشور و نماینده مقام عظمای ولایت در این استان، متذکر شد: این کنگره یکی از ارز‌نده‌ترین یادگارها برای نسل جوان ما است.

سردار سیدمحمدتقی شاهچراغی با اشاره به اینکه شهدای ما به گردن این ملت حق دارند، بیان داشت: نام مبارک آنها باید برای همیشه زنده و ماندگار باشد که اگر امروز ما آرامش، آسایش و امنیت داریم به برکت خون پاک و منزه این عزیزان است.

وی اضافه کرد: یکی از کارهای مهم ما در این کنگره دیدار با همه خانواده‌های شهدا در سراسر  مازندران است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه کربلای مازندران نیز در گزارشی عملکرد معاونت امور یادواره‌ها و مراسم کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید استان را عنوان و اعلام آمادگی کرد که سپاه کربلا با همکاری همه نهادها آمادگی کامل برای برگزاری این اجلاسیه و کنگره را در استان مازندران دارد.

احمد الماس‌پور عنوان داشت: برنامه‌های این ستاد در بیش از 30 مورد تهیه شده که به‌ عنوان نمونه می‌توان راهپیمایی بزرگ خانواده‌ها، کنگره بزرگداشت 950 شهید کارگر، کنگره بزرگ 380 شهید روحانی، کنگره بزرگ 1000 شهید اصناف، کنگره شهیده سیده طاهره هاشمی، کنگره بزرگداشت 1700 شهید دانش‌آموز و کنگره بزرگ 350 شهید جامعه پزشکی و یادواره 800 شهید در شهرستان بهشهر، حرکت دستجات عزاداری به امامزاده‌ها، گردهمایی بزرگ رزمندگان، گردهمایی 15 هزار نفری ایثارگران استان مازندران و 10ها برنامه دیگر را نام برد.

انتهای پیام/86020/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول