اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری شرکت پگاه خوزستان صورت می‌گیرد

آغاز دوره‌های آموزشی بهداشت شیرخام در دامپزشکی خوزستان

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان از آغاز دوره‌های آموزشی نظارت بهداشتی بر تولید شیرخام با همکاری شرکت پگاه خوزستان خبر داد.

آغاز دوره‌های آموزشی بهداشت شیرخام در دامپزشکی خوزستان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، مهرداد دلیلی ظهر امروز در نشستی با مدیران شرکت پگاه خوزستان اظهار کرد: هدف از برگزاری دوره‌های آموزشی نظارت بهداشتی بر تولید شیر خام، به حداقل رساندن شیوع بیماری‌های ناشی از شیر و فرآورده‌های لبنی آلوده و ارتقای سطح سلامت و بهداشت عمومی جامعه است.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای شیوه‌نامه نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی و افزایش آگاهی دامداران و مدیران مراکز جمع آوری شیر خام در خصوص سلامت و بهداشت شیرخام تولیدی، دوره آموزشی چگونگی تولید شیر خام بهداشتی توسط کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان و با همکاری شرکت پگاه خوزستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان افزود: در این دوره آموزشی نحوه حمل و نقل بهداشتی شیر خام از تولید تا فرآوری، عوامل ایجاد آلودگی شیر خام شامل میکرو ارگانیسم‌های بیماری‌زای مسبب بیماری‌های ورم پستان، آلودگی‌های محیطی و عوامل احتمالی فساد شیر در حمل و نقل  با استفاده از وسایل کمک آموزشی مانند فیلم، پوستر و ... به حاضران آموزش داده می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی بیش از 2 هزار دامدار در 16 شهرستان در سطح استان آموزش‌های بهداشتی تولید شیر خام را فرا می‌گیرند و طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در تلاش هستیم که برگزاری کلاس‌های آموزشی برای دامداران تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/72001/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول