اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

بحث فرهنگی تعطیل‌بردار و متوقف‌شدنی نیست

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه بحث فرهنگی، تعطیل‌بردار و متوقف‌شدنی نیست، گفت: اگر در موضوعات فرهنگی غفلتی صورت گیرد شاهد آسیب‌های آن خواهیم بود.

بحث فرهنگی تعطیل‌بردار و متوقف‌شدنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، محمدعلی نصرتی در جلسه ستاد گرامیداشت هفته کتاب و کتاب‌خوانی در تبریز، توجه جدی به بحث کتاب و فعالیت‌های مربوط به آن را از اقدامات مهم در راستای تقویت بنیه فرهنگی کشور عنوان کرد و افزود: در این زمینه باید بحث تشویق و ترغیب مردم به ویژه جوانان به کتاب‌خوانی در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه تامین نیازمندی‌های ناشران، نویسندگان و مترجمان باید جزو اولویت‌ها باشد، خاطر نشان کرد: ناشران کتاب نباید دغدغه خاطر داشته باشند، چرا که بحث کتاب‌خوانی یک موضوع فرهنگی است و مانند کارهای عمرانی نیست که یکی دو روز توقف آن، تاثیر چندانی نداشته باشد.

نصرتی با بیان اینکه بحث فرهنگی، تعطیل‌بردار و متوقف‌شدنی نیست، افزود: اگر در موضوعات فرهنگی غفلتی صورت گیرد شاهد آسیب‌های آن خواهیم بود و هر چه این غفلت، طولانی‌تر و بیشتر باشد جبران آسیب‌های آن نیز مشکل‌تر خواهد بود.

وی با تاکید بر تجهیز و گسترش کتابخانه‌های عمومی و کانون‌های فرهنگی مساجد، گفت: گرچه اقدامات بزرگی مانند نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب با صرف هزینه‌های بالا انجام می‌شود و این اقدامات هم به نوبه خود تاثیرگذار است، اما مهم‌ترین اولویت این است که به دنبال راهکارهایی باشیم تا موضوع کتاب‌خوانی را به متن جامعه ببریم و کتاب، همیشه به آسانی در دسترس مردم باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی همچنین با تسلیت حلول ماه محرم و ایام عزاداری سالار شهیدان، اظهار داشت: مهم‌ترین پیام این ایام، حضور در صحنه و عمل به تکلیف تا آخرین نفس است و تمام تلاش ما باید بر این باشد که این پیام را به درستی تبیین و به آن عمل کنیم.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان، گفت: مردم در این روز به نظام سلطه خاطر نشان کردند که همواره در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی در صحنه حاضر هستند و با رهبری ولی فقیه، این مسیر را با عزت و مردانگی ادامه خواهند داد.

نصرتی افزود: آمریکا مظهر شرارت و نیرنگ و استکبار است که امروز به خاطر بی‌لیاقتی زمامداران خود، کاملا تسلیم شده و تعظیم و تکریم تعدادی از کشورها در مقابل آمریکا هم فقط به خاطر در امان ماندن از گزند اوست.

انتهای پیام/60002/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول