اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

چاله‌های خیابانی عامل خطرات رانندگی در میاندرود

تردد بی‌شمار کامیون‌های مربوط به شرکت‌های صنعتی حاشیه ساحل شهرستان‌های نکا و بهشهر موجب شده است تا چاله‌هایی عمیق ایجاد شود.

چاله‌های خیابانی عامل خطرات رانندگی در میاندرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، راه‌ها به عنوان یکی‌ از عناصر توسعه‌یافتگی مناطق به شمار می‌روند و ‌اگر کشوری از همه جهات اقتصادی سیاسی فرهنگی اجتماعی و علمی بخواهد پیشرفت داشته باشد این مهم بدون داشتن راه‌های مهم و سالم با مشکل اساسی موجه می‌شود.

جاده گهرباران در شهرستان میاندرود یکی از این جاده‌های مهم و استراتژیک در مازندران و حتی کشور است که قابلیت‌های گردشگری تجاری صنعتی و مسکونی دارد.

این محور هر چند در سال‌های گذشته مورد برخی اقدامات عمرانی قرار گرفته اما حجم کارهای صورت پذیرفته در قیاس با حجم نیازهای محور گهرباران بسیار اندک است.

محور گهرباران از چهار راه آزادگان در مرکز میاندرود آغاز می‌شود و پس از طی یک مسافت 30 کیلومتری به سواحل دریای خزر می‌رسد.

نکته مهم در این محور پس از خطرات موجود در طول جاده که آنهم به دلیل باریک بودن مسیر است چاله‌هایی است که در نقطه تقاطع با محور سورک به نکا دارد.

تردد بی‌شمار کامیون‌های مربوط به شرکت‌های صنعتی حاشیه ساحل شهرستان‌های نکا و بهشهر موجب شده است تا چاله‌هایی عمیق در مقابل بانک صادرات سابق و پمپ‌بنزین شریفی ایجاد شود.

خطرات این چاله‌های خیابانی زمانی مشخص می‌شود که اتومبیل‌های سبک برای وارد شدن به مسیر گهرباران بلافاصله پس از ورود به این محور با چاله‌ها مواجه می‌شوند.

در این مواقع رانندگان برای فرار از خسارت ناشی از افتادن به چاله به اتومبیل خود ناگهان روی ترمز می‌زنند که این ترمز ناگهانی خساراتی را به اتومبیل فوق و اتومبیل‌های پشتی وارد می کند.

یکی از رانندگان حاضر در این محور با اشاره به خطرات چاله‌های فوق اظهار داشت: به دلیل وجود این چاله‌ها بیشتر اتومبیل‌های عبوری با مشکل مواجه می‌شوند و این مشکلات برای خودروهای غریبه به دلیل ناآشنایی با مسیر بیشتر اتفاق می‌افتد.

یوسف قربانی در این مورد افزود: آسفالت کردن این چاله‌ها هزینه زیادی برای دستگاه‌های اجرایی ندارد اما خسارات وارده به مردم بسیار بیشتر از هزینه رفع این چاله‌ها است.

یکی دیگر از شهروندان میاندرودی در این مورد اظهار داشت: مسئولان هر روز این چاله‌ها را می‌بینند اما کسی به فکر پر کردن آن نیست.

مرتضی غلامی ابراز داشت: این چاله‌ها بیشتر به دلیل عبور کامیون‌های سنگین ایجاد می‌شود و ترد این کامیونها از مسیر گهرباران خطرات جانی بسیاری را نیز برای مردم به وجود آورده است.

حال باید دید شهرداری و اداره راه و شهرسازی که برای بودن یا نبودن بنرها روی بلوار با هم رقابت می‌کنند تا چه حد در تعمیر آسفالت و رفع مشکلات به‌وجود آمده برای رانندگان نیز حس رقابت دارند.

انتهای پیام/86021/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول