اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

مدیران استانی موظف به پر کردن اوقات فراغت کارشناسان مرکز نیستند

استاندار زنجان به رواج تشریفات زاید در سطح استان اشاره کرد و گفت:‌ بسیاری از مراسم‌ها و تشریفات برگزار شده توسط دستگاه‌های اجرایی ضرورتی ندارند، چراکه مدیران استانی موظف به پر کردن اوقات فراغت کارشناسان مرکز نیستند.

مدیران استانی موظف به پر کردن اوقات فراغت کارشناسان مرکز نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمشید انصاری صبح امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان این شورا را دارای وظایف مشخص اعلام کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه این شورا تبیین سیاست‌های عمومی دولت به دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: در جلسات شورای اداری در مورد سیاست‌های عمومی دولت و ارائه آنها به مدیران دستگاه‌های اجرایی بحث و تبادل نظر می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به همه‌گیر بودن برخی مشکلات موجود در دستگاه‌های اجرایی فارغ از سیاست‌های دولت‌ها تصریح کرد: کاستی دستگاه‌های اجرایی در همه دولت‌ها به نوعی مشترک است.

این مسئول با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی دولت با هدف و دستورالعمل خاصی تشکیل و راه‌اندازی شده، اضافه کرد: این دستگاه‌ها به منظور خدمت به مردم و تسهیل امور آنها راه‌اندازی شده است.

انصاری به لزوم در نظر گرفته شدن نکات خاص در مورد ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و گفت: عدم توجه به این نکات جزو نواقص اداری در کشور ما محسوب می‌شود.

وی رضایتمندی مردم را سرلوحه کار در دستگاه‌های اجرایی اعلام کرد و ادامه داد: کسب رضایتمندی مردم به معنی عمل به همه خواسته‌های آنها نیست.

استاندار زنجان با بیان اینکه کاهش رضایتمندی مردم در عملکرد دستگاه‌های اجرایی به نوعی در کاهش حمایت آنها از نظام موثر است، یادآور شد:‌ اقدام برخلاف ضوابط اداری از عوامل تشدید نارضایتی محسوب می‌شود.

این مسئول با اشاره به مراجعات مردمی طی 40 روز گذشته از مسئولیت خود در استان زنجان تصریح کرد: آنها در این مراجعات درخواست سفارش از طرف من برای پذیرش شدن از طرف مدیران را داشتند که از نظر من غیر قابل درک است که در دفتر مدیری به روی مردم بسته باشد.

انصاری بر لزوم ارتقای سطح خدمات و تسریع روند امور در دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و گفت:‌ رعایت ضوابط و عدالت در رفتار از جمله مواردی است که باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی در مواجه با مردم زنجان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مردم باور نمی‌کنند که بدون داشتن روابط بتوانند کارهای خود را در دستگاه‌های اجرایی پیش ببرند، عنوان کرد: از این رو هر کس به محض مراجعه به دستگاه اجرایی دنبال چهره آشنا می‌گردد.

استاندار زنجان ابراز داشت: به دلیل شیوع رفتار ناهنجاری مانند اولویت رابطه بر ضابطه برای پیشبرد امور اگر قسم جلاله هم بخوریم، کسی باور نمی‌‌کند که بدون لحاظ کردن این موضوع بتواند کارش را پیش ببرد.

این مسئول بر لزوم رعایت اخلاق در برخورد با مردم تاکید کرد و گفت: اگر نمی‌توان خواسته‌های مردم را برآورده کرد لااقل می‌توان شأن آنها را در برخوردها حفظ کرد.

انصاری بنای ارزیابی خود را از عملکرد مدیران اجرایی نحوه برخورد آنها با مردم اعلام کرد و اضافه کرد: کسب عناوین کشوری از نظر من هیچ اهمیتی ندارد و تنها ملاک رضایتمندی مردم از عملکرد مدیران است.

وی با اشاره به رواج بحث پاک‌دستی مدیران و ارتقای سلامت اداری خاطرنشان کرد: ‌این ارتقاء تا حدودی از مفاسد محتمل هم پیشگیری می‌کند.

استاندار زنجان به وجود برخی مناسبات ناسالم اشاره و عنوان کرد: در این نوع رابطه حق قانونی مردم به نوعی به آنها فروخته می‌شود که در واقع نوعی تبعیض و ضایع کردن حقوق مسلم آنها محسوب می‌شود.

این مسئول بر سخت‌گیری خود در رابطه با ضایع کردن حق مردم تاکید کرد و افزود: برخورد من با این موارد به عنوان سیاست دولت بسیار شفاف و علنی خواهد بود.

انصاری به رواج تشریفات زاید در سطح استان زنجان اشاره کرد و گفت:‌ بسیاری از مراسم‌ها و تشریفات برگزار شده توسط دستگاه‌های اجرایی ضرورتی ندارند چراکه مدیران استانی موظف به پر کردن اوقات فراغت کارشناسان مرکز نیستند.

وی خطاب به مدیران صدا و سیما گفت: به جاری پخش مراسم تشریفات و سخنرانی مدیران اطلاعات پروژه‌های افتتاح شده را به مردم ارائه دهید.

استاندار زنجان متذکر شد: جلسات برگزار شده در استانداری فقط با حضور افراد بر اساس دستورالعمل موجود برای آن جلسه برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به مشکلات موجود در بودجه کشور اذعان داشت: توصیه به مراقبت‌های لازم به معنی صرفه‌جویی نیست بلکه به معنی اولویت‌بندی امور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/73004/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول