اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جامعة‌القرآن کهگیلویه و بویراحمد:

مسئولان نسبت به رفع مشکلات جامعة‌القرآن کهگیلویه و بویراحمد همت کنند

مدیر جامعة‌القرآن کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که جامعة‌القرآن با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، گفت: انتظار می‌رود مسئولان ارشد استانی نسبت به رفع مشکلات همت کنند.

مسئولان نسبت به رفع مشکلات جامعة‌القرآن کهگیلویه و بویراحمد همت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، پری جبارکیش‌ ظهر امروز در بازدید استاندار از جامعة‌القرآن مرکز استان به تاریخ فعالیت این مرکز در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: این مرکز از سال 82 که زیر نظر حجت‌الاسلام سید محمدمهدی طباطبایی در شهر قم است در یاسوج شروع به فعالیت کرد.

وی با بیان این‌که قریب به 22 شعبه در سطح استان داریم و از این تعداد هشت شعبه آن در مرکز استان مشغول به فعالیت است، ادامه داد: این مرکز در واحدهای خردسالان، بزرگسالان، پیش‌ دبستانی قرآنی و دو دبستان دخترانه و پسرانه فعالیت‌های قرآنی خود را انجام می‌دهد.

مدیر جامعة‌القرآن کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر این‌که در دوره‌های آموزشی خردسالان مادران آن‌ها نیز حضور دارد، تصریح کرد: با توجه به این‌که استقبال از برنامه‌های قرآنی در سطح استان بسیار رضایت‌بخش است اما با این وجود مشکلات زیادی از جمله اجاره‌ای بودن دارالقرآن‌ها باعث مشکلات عدیده‌ای در این حوزه شده است.

این مسئول قرآنی خاطرنشان کرد: سیاست اصلی موسسه فهم قرآنی بوده که تاکنون 10 هزار نفر در این مدت آموزش قرآنی داده شدند که در شهر یاسوج 2 هزار نفر مشغول به فعالیت هستند و این مرکز قریب به 30 نفر حافظان قرآنی را پرورش داده است.

وی با بیان این‌که قریب به 80 کادر و مربی در مراکز جامعة القرآن مشغول هستند و باید هزینه‌هایی را پرداخت کنیم، گفت: در فصل تابستان بیش‌ از 2 هزار نفر در کلاس‌های قرآنی حضور دارند که انتظار می‌رود با وجود استقبال خوب از برنامه‌های قرآنی مشکلات این‌ حوزه را مرتفع سازند.

مدیر جامعة‌القرآن کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: جامعة‌القرآن استان در صورت تامین زمین و ساخت و ساز جهت ساماندهی هرچه بهتر و خارج شدن از مکان‌های اجاره‌ای آمادگی دارد تا در سطوح بالاتر در واحدهای بیشتری پذیرش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی به صورت تخصصی بوده و با توجه به این‌که استقبال از فعالیت‌های قرآنی در سطح استان رضایت‌بخش است در صورت مرتفع شدن مشکلات در این حوزه ظرفیت ارتقای کلاس‌های قرآنی امکان‌پذیر است.

جبارکیش در خاتمه اظهار داشت: زمینی در سال 87 به موسسه قرآنی داده شده که کلنگ آن به زمین زده شد اما تاکنون اقدامی مبنی بر ساخت و ساز صورت نگرفته است.

انتهای پیام/82011/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول