اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشروح/ ابوترابی‌فرد در تجمع 13 آبان مردم قم:

تکیه به درآمدهای نفتی عامل مشکلات کنونی است/رابطه با آمریکا مشکلات ما را حل نمی‌کند

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه تکیه بر درآمدهای نفتی عامل مشکلات اقتصادی کنونی است، گفت: رابطه با آمریکا هم مشکلات ما را حل نمی‌کند و آنچه می‌تواند ما را از چالش‌های پیش رو نجات دهد قطع وابستگی به پول نفت است.

تکیه به درآمدهای نفتی عامل مشکلات کنونی است/رابطه با آمریکا مشکلات ما را حل نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در تجمع بزرگ مردم قم به مناسبت 13 آبان در حرم مطهر فاطمه معصومه (س) با بیان اینکه قرآن کریم تفاوت میان حق و باطل را مشخص کرده است، اظهار داشت: در کلام خداوند حق همان رمز حیات انسان‌هاست.

وی افزود: باطل نیز همواره در کنار حق رشد می‌کند؛ واقعیت آن است که اگر حق نبود باطل هم نمو نمی‌یافت و این امر در پرتو حق نمایان می‌شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجلی باطل در کنار انسان‌های نادان و جاهل است، گفت: آنان که درک صحیحی از واقعیات ندارند دنیا را در قالبی از باطل مشاهده می‌کنند.

وی ادامه داد: انحراف نتیجه عدم آشنایی با معارف دینی است؛ هرکس به دین پناهنده نشود باطل را آنقدر بزرگ و قدرتمند می‌بیند که به سوی آن جذب می‌شود.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه ممکن است باطل آنقدر بزرگ شمرده شود که نتوان حق را در کنار آن دید، عنوان کرد: وقتی بینش و معرفت صحیح و نیز بصیرت لازم وجود نداشته باشد چنین حالتی برای انسان‌ به‌وجود می‌آید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خداوند همواره به وسیله پیامبران و کتاب‌های آسمانی راه حق و حقیقت را به انسان‌ها نشان داده و بدین ترتیب می‌توان حق را متصل به سرمنشا هستی دانست.

وی با اشاره به اتکای حق به مبانی علمی و منطقی اظهار داشت: بر همین اساس است که حق هیچ‌گاه نابود نشده و نابودشدنی هم نیست.

ابوترابی‌فرد با بیان این‌که باطل‌ها و باطل‌گرایان ممکن است در مقطعی کوتاه از تاریخ بتوانند جولان بدهند و سردمداری کنند، گفت: با این حال در نهایت حق تنها عاملی است که بر باطل غلبه می‌کند چراکه بر واقعیات استوار است.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در نیمه دوم قرن بیستم حرکتی پویا که بر اساس اصول دینی و ارزش‌های مذهبی رشد کرده بود از شهر قم به همه کشور و جهان منتشر شد؛ امام خمینی (ره) فریادگر این نهضت و حرکت بزرگ بود و مصونیت ننگینی که آمریکایی‌ها برای خود در ایران قائل شده بودند را زیر سئوال برد.

وی با بیان این‌که این فریادگری و خروش امام راحل در برابر غرب و رژیم شاه بر اساس حق و عدالت بود، تصریح کرد: همین امر سبب شد صدای انقلاب الهی که ایشان رهبری‌اش را بر عهده داشت به گوش جهانیان برسد و سرمنشا تحولاتی در کشورهای مختلف شود.

ابوترابی‌فرد با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان نخستین نتیجه فریاد حق‌خواهی امام خمینی (ره) گفت: اسلام ماهیت اصلی انقلاب مردم ایران بود و سرمایه‌ای بود که هیچ‌گاه رو به افول نمی‌رفت.

انقلاب اسلامی ترجمه کلمه حق است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، انقلاب اسلامی را ترجمه کلمه حق دانست و افزود: در جریان این انقلاب در حقیقت جبهه حق در مقابل باطل به پیروزی رسید و هزاران سال فقاهت و اجتهاد قانونی اساسی بر مبنای دستورات الهی به‌وجود آورد.

وی با بیان این‌که تدوین قانون اساسی در سایه آموزه‌های دینی جزو افتخارات ما محسوب می‌شود، عنوان کرد: آنچه می‌تواند کشتی انقلاب را در طوفان حوادث و پیشامد‌ها هدایت کند همین ارزش‌ها و آرمان‌های دینی هستند.

ابوترابی با بیان این‌که در راس حکومت اسلامی فقیهی عادل، مدیر، مدبر و زمان‌شناس حضور دارد، گفت: در حال حاضر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با شجاعت تمام در مقابل سیاسی‌کاران جهان ایستاده‌اند و در عین حال در برابر بندگان خدا و مومنان متواضع هستند؛ همان مردمی که در 24 خردادماه امسال حماسه سیاسی را آفریدند امروز هم در حماسه‌ای دیگر در تجمع بزرگ 13 آبان‌ماه حضور یافته‌اند.

وی دفاع مقدس را جلوه‌گاه مبارزه حق و باطل توصیف کرد و اظهار داشت: ارتش بعثی که با دلارهای نفتی اعراب و سلاح‌های غربی مجهز شده بود علیه انقلاب نوپای ایران هر اقدامی که می‌توانست، انجام داد ولی حق‌مداری ملت ایران مانع از به هدف رسیدنشان شد.

وی افزود: وعده الهی بر آن است که هر کس طرفدار حق باشد پیروز می‌شود و ما عینیت این وعده را در دوران انقلاب و دفاع مقدس دیدیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تقابل میان جبهه حق و باطل در 13 آبان 58 باز هم دیده شد، خاطرنشان کرد: در این روز دانشجویان پیرو خط امام توانستند لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر و به اعمال خیانت‌کارانه ایالات متحده در ایران پایان دهند؛ امروز هم آنچه به عنوان مقاومت در لبنان شناخته می‌شود همان تقابل حق و باطل است.

وی ادامه داد: در جریان جنگ‌های 6 روزه، رژیم صهیونیستی توانست بر اعراب پیروز شود ولی همین رژیم در سال 2006 و زمانی‌که قدرتمندتر شده بود با این‌که همراهی دیگر کشورهای عربی را هم داشت ولی نتوانست حزب‌الله لبنان را شکست دهد در حالیکه ابتدا عنوان کرده بود طی یک روز به پیروزی دست خواهد یافت.

ابوترابی‌‌فرد با بیان این‌که اسرائیل در سالروز تاسیس خود شکستی سنگین را در مقابل حزب‌الله و جبهه حق متحمل شد، گفت: همان جوانانی که در مکتب اسلام رشد یافته بودند و از امر آیت‌الله العظمی خامنه‌ای اطاعت می‌کردند توانستند این رژیم جعلی و سرتاپا مسلح را شکست دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: در جریان محاصره غزه و نبرد حماس با رژیم صهیونیستی و نیز در عراق باز هم تقابل حق و باطل و برتری حقیقت را شاهد بودیم به طوری که آمریکا مجبور شد به اشغال عراق پایان دهد و نیروهایش را خارج کند.

وی با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران عنوان کرد: در اینجا هم آمریکا و دنیای غرب با همه توان درصدد جلوگیری از دست یافتن جمهوری اسلامی به دانش هسته‌ای بوده و هستند ولی امروز که دانشمندان جوان ایرانی موفق شده‌اند به تنهایی اورانیوم 20 درصد را غنی‌سازی کنند درخواست مذاکره از سوی غرب مطرح شده که نشان‌دهنده پذیرش توان هسته‌ای ایران از سوی آن‌هاست.

ابوترابی‌فرد گفت: تبدیل شدن ایران اسلامی به قدرت نظامی برتر منطقه، قدرت بازدارندگی سریع و قدرتمندانه جمهوری اسلامی و نیز افزایش توان علمی و فنی ایران موجب شده است آمریکا به کرنش در مقابل ایران روی بیاورد و هسته‌ای شدن ما را بپذیرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که هیچ ملتی نباید فریب قدرت پوشالی آمریکا را بخورد، تصریح کرد: اقتدار و سربلندی نتیجه اتکا به قدرت داخلی و ایستادگی در برابر زورگویی‌هاست.

وی با بیان اینکه تکیه بر درآمدهای نفتی عامل مشکلات اقتصادی کنونی است، گفت: به یقین رابطه با آمریکا هم مشکلات ما را حل نمی‌کند و آنچه می‌تواند ما را از چالش‌های پیش رو نجات دهد قطع وابستگی به پول نفت است.

ابوترابی‌فرد افزود: از دولت یازدهم می‌خواهیم در طرح‌ریزی بودجه سال آینده نقشه راه کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی را پیش‌بینی کند تا جمهوری اسلامی در اقتصاد هم به استقلال کامل دست یابد و در این زمینه باید به سیاست‌های کلی که رهبر معظم انقلاب آن‌ها را مطرح فرموده‌اند، توجه کنیم.

حمایت مجلس از تیم مذاکره کننده ایرانی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که قرار بود در پایان برنامه پنجم هزینه‌های کشور رابطه‌ای با درآمدهای نفتی نداشته باشند، گفت: با این حال یک سال به پایان برنامه مانده و رابطه میان این 2 مقوله به 2 برابر افزایش یافته است.

وی در خاتمه ضمن اعلام حمایت مجلس شورای اسلامی از تیم مذاکره‌کننده ایران خاطرنشان کرد: ملت هم باید پشتیبان دولت باشند تا بتوانیم با کمک یکدیگر مشکلات را حل کنیم.

انتهای پیام/78004/ذ20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول