اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

پیرغلامان سیریکی تجلیل شدند

پیرغلامان سیریکی در همایشی با حضور مسئولان تجلیل شدند.

پیرغلامان سیریکی تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از سیریک، بخشدار بمانی صبح امروز در سومین همایش تجلیل از پیرغلامان گفت: نشر و گسترش فرهنگ عاشورایی و آسیب شناسی مداحی از جمله محورهای مهم برای ذاکرین و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است. 

علی ترکمانی افزود: این همایش هر ساله در آستانه فرا رسیدن ایام محرم الحرام در حسینیه شهید مردان بخش بمانی شهرستان سیریک با هدف معرفی الگوهای مناسب به دوستداران حضرت ابا عبدالله الحسین و انتقال این فرهنگ غنی برپا می‌شود.

این مسئول بیان داشت: باید در کنار پیرغلامان به مداحان جوان، باسواد، خوش لحن و دارای سبک جدید که متناسب با ذائقه مخاطبان به تولید اثر می‌پردازند میدان داد تا از فرصت پیش آمده برای ظهور و بروز استعدادهای خود در راستای توسعه فرهنگ عاشورایی استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه همایش پیر غلامان حسینی یکی از افتخارات و ارزشمندترین حرکت‌های جدید برای عرض ارادت به محضر ائمه اطهار (ع) به ویژه حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در سطح شهرستان سیریک است، اظهار داشت: دنیا امروز تشنه معارف اسلام و اندیشه نورانی امام حسین (ع) است.

بخشدار بمانی ادامه داد: این فرصت یکی از فرصت‌های مناسب برای ارزش‌گذاری به استعدادها، شناسایی ظرفیت‌ها و حرکت متناسب با مطالبه و ذائقه مخاطبان و پالایش اساسی در حوزه مداحی و مرثیه‌سرایی است.

ترکمانی اضافه کرد: این همایش که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، هیئت‌های مذهبی و هیئت عشاق الحجه روستای شهید مردان و شورای اسلامی در حسینیه سیدالشهداء برگزار شد از 35 نفر از  پیرغلامان و تعزیه خوانان شهرستان سیریک تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/88004/ن20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول