اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس:

نظارت فنی بر ساخت و ساز مسکن‌های روستایی جدی‌تر باشد

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: استفاده از راهکارهای تشویقی در جلب همراهی و مشارکت روستاییان برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی کم‌دوام و حادثه‌پذیر ضروری به نظر می‌رسد.

نظارت فنی بر ساخت و ساز مسکن‌های روستایی جدی‌تر باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد حسن‌نژاد صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی شوراهای اسلامی و دهیاران این شهرستان اظهار کرد: هر چند اجرای پروژه‌های بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستاییان در اولویت کاری است اما نظارت فنی و تخصصی بر مراحل مختلف ساخت و سازهای این حوزه نباید آنی مورد غفلت قرار گیرد.

وی افزود: در اجرای مصوب هیئت دولت و طبق برنامه چهارم توسعه و برای تحقق منشور اهداف طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی و دستیابی به مسکن مقاوم و با ارزش و تغییر فضای روستا از محیطی آسیب‌پذیر و نامطلوب به فضایی سرزنده و شاداب برای روستاییان باید تداوم تأسیس و راه‌اندازی دفاتر خدمات فنی و مهندسی روستایی مورد توجه ویژه است.

رضوانی گفت: این دفاتر برای ارائه خدمات فنی و تهیه و تأیید نقشه‌های اجرایی مسکن متناسب با نیازهای روستایی و هم‌ساز با اقلیم و معیشت و توجه به ارزش‌های فرهنگی و اجتماعی بومی ایجاد شده است.

وی در بخش دیگری از مطالب خود یادآور شد: با توجه به اهمیت ساخت واحدهای مسکونی مقاوم و امن در مقابل خطرات و حوادث طبیعی ضرورت تشکیل یک نظام کنترلی در ساخت ‎و سازهای روستایی برای دستیابی به مسکن روستایی مقاوم و نیز اهمیت مسکن روستایی در رشد و توسعه پایدار کشور و ساخت و ساز اصولی با نظارت مناسب را نشان می‌دهد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: هدایت بافت فیزیکی روستاها و بهسازی محیط زیست و سکونت‌گاه‎های روستایی بر اساس طرح‌های هادی روستایی، بالا بردن کیفیت ساخت و سازهای روستایی با نظارت دقیق و مطابق با مقررات ملی ساختمان، استفاده صحیح از مصالح مقاوم و استاندارد، شناسایی، بکارگیری و ساماندهی نیروهای انسانی بومی متعهد در فن ساختمان سازی روستایی و بالا بردن سطح دانش فنی و اجرایی ناظران با آموزش علمی و عملی مستمر آنان باید بیش از گذشته مورد توجه و حمایت لازم قرار گیرد. 

وی اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران باید طوری فرهنگ‌سازی و تمهید شرایط محلی کنند که سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی با بهره‌مندی از اصول ساخت و سازهای فنی و کارشناسی شده از حداکثر شاخصه‌های لازم زیست محیطی و مقاومت ساختاری برخوردار شوند.

حسن‌نژاد در بخش دیگری از مطالب خود با تأکید بر ضرورت جلب و هدایت مجموعه اعتبارات مصوب بخش بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و توانمندسازی مشارکت‌های مردمی افزود: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در کل باید ضمن ایجاد حلقه‌های ارتباطی مستمر با نهادهای دست‌اندرکار در امور عمران روستایی فضاهای جدید آبادانی و توسعه بومی و تاثیرگذار در وضعیت معیشتی ساکنان حوزه‌های فعالیتی خود را ترسیم کنند.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول