اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دوایر مشاوره کلانتری‌های مرودشت صورت می‌گیرد

مصالحه 90 درصدی پرونده‌ها در مرودشت

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از مصالحه 90 درصدی پرونده‌های ارجایی به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری‌های این شهرستان در 6 ماه نخست سال جاری خبر داد.

مصالحه 90 درصدی پرونده‌ها در مرودشت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، علی شیبانیان اظهار کرد: به همت معاونت اجتماعی و با به‌کارگیری مشاوران خبره و مجرب در دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی کلانتری‌ها از 532 پرونده ارجاعی به این دوایر 482 پرونده با تلاش و کوشش مشاوران و برگزاری جلسات متعدد مشاوره از ابتدای سال تاکنون منجر به صلح و سازش شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت افزود: از این تعداد پرونده، 224 پرونده دعاوی خانوادگی، 67 پرونده دعاوی حقوقی، 202 پرونده نزاع و درگیری و 39 پرونده نیز در سایر موضوعات بوده است.

وی ادامه داد: با اقدامات موثر مشاوران، در دعاوی خانوادگی 197 پرونده، نزاع و درگیری 191 پرونده، دعاوی حقوقی 56 پرونده و سایر موضوعات 38 پرونده مصالحه انجام شده و تنها 49 پرونده به مراکز قضایی و چهار پرونده نیز به سایر مراکز مشاوره معرفی شده‌اند.

شیبانیان با بیان این‌که در مجموع بیش از 90 درصد کل پرونده‌های ارجاعی به دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی در شش ماه نخست سال جاری پیش از ورود به مراجع قضایی در کلانتری‌ها حل و فصل شده‌اند، گفت: در سال گذشته نیز بیش از 85 درصد پرونده‌های ارجاعی به این مراکز صلح و سازش شده‌اند.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف راه‌اندازی دوایر مشاوره و مددکاری اجتماعی در کلانتری‌ها، کاهش حجم پرونده‌ها در مراجع قضایی است و آمار نشان می‌دهد این دوایر در انجام ماموریت خود موفق بوده‌اند.

شیبانیان در پایان تصریح کرد: واحدهای مشاوره و مددکاری اجتماعی مستقر در کلانتری‌ها هر روزه آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های روانشناختی، ازدواج، تحصیلی، حقوقی و ... به صورت رایگان به شهروندان هستند.

انتهای پیام/2448/ز/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول