اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

ورود 400 مبلغ دینی برای تبیین اهداف قیام اباعبدالله(ع)

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه محرم تعداد 400 مبلغ دینی در حال ورود به استان برای حضور و تبلیغ در شهرستان‌های هشت‌گانه استان هستند.

ورود 400 مبلغ دینی برای تبیین اهداف قیام اباعبدالله(ع)

حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تسلیت فرا رسیدن دهه محرم اظهار کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های ما حضور مبلغان دینی در شهرستان‌های هشت‌گانه استان برای تبلیغ در دهه محرم است.

وی گفت: پیشنهاد ما به سازمان تبلیغات اسلامی حدود 400 مبلغ بود و آن‌ها نیز این درخواست را از حوزه علمیه قم داشته‌اند که اکنون تعدادی از این مبلغان وارد استان شده‌اند و تا چند روز آینده تعداد دیگری نیز وارد خواهند شد.

وی از وجود تعداد یک‌هزار و 316 هیئت مذهبی در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: تعداد 400 مداح با این هیئت‌های مذهبی در کل استان همکاری می‌کنند و به همین منظور قبل از ماه محرم انتخابات شورای هیئت‌های مذهبی را برگزار کردیم و برنامه‌ها برای برگزاری هرچه بهتر ماه محرم و ایام سوگواری ساماندهی شده است.

 مرتضوی با بیان این‌که علاوه بر این تعداد مبلغ دینی که از حوزه علمیه قم برای تبلیغ به استان می‌آیند روحانیون مستقر طرح هجرت را نیز در استان داریم، خاطرنشان کرد:تعداد این روحانیون بین 100 تا 150 نفر است که کار تبلیغ در دهه محرم و مناسبت‌های صفر را بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از این گفت‌وگو به تهیه بسته‌های فرهنگی و قرار دادن آن در اختیار مبلغان اشاره کرد و گفت: مبلغان با اطلاعاتی که خود دارند و همچنین استفاده از مطالب این بروشورها کار تبلیغی در ایام محرم را انجام می‌دهند.

مرتضوی به محتویات این بروشورها اشاره کرد و گفت: سبک زندگی اسلامی و موضوعاتی در خصوص طلاق و اعتیاد و معضلات اجتماعی و چگونگی فرهنگ‌سازی آن‌ها از جمله محتویات این بسته‌ها بوده که مبلغان از محتویات آن‌ها برای فرهنگ‌سازی در تبلیغ استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/2571/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول